کد خبر: ۲۶۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 16 July 2016

رئیس پلیس‌راه ایلام با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مربوط به راه در اربعین گذشته همچنان باقی است، گفت:راه و شهرسازی باید در رفع این مشکلات تلاش بیشتری کند.

کاهش تصادفات منجر به فوت در ایلام

سرهنگ «محسن ناصری» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: با وجود روند افزایش تردد در سطح جاده‌های ایلام، تصادفات منجر به فوت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد و تعداد مجروحین 10 درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه طرح تابستانه از 15 تیرماه شروع‌شده و تا 4 مهرماه و شروع سال تحصیلی ادامه دارد، افزود: سفرهای درون استانی زیادی در استان انجام می‌شود و پلیس‌راه با هفت گروه محسوس و نامحسوس به صورت شبانه‌روزی بر تردد خودروها نظارت می‌کند.

آغاز ورود کاروان‌های  راهیان نور غرب کشور  به ایلام، از امروز

ناصری با اشاره به آغاز سفرهای راهیان نور غرب کشور آغاز می‌شود و استان ایلام شاهد حضور کاروان‌های زیادی خواهد بود که در این راستا پلیس‌راه استان آمادگی کامل برای روان‌سازی ترافیک دارد و از تردد اتوبوس‌هایی که رانندگان آن‌ها مدارک کافی نداشته باشند جلوگیری خواهد شد.

رئیس پلیس‌راه ایلام با تأکید بر اینکه جاده‌های استان مشکلات زیادی دارند و عموماً صعب‌العبور هستند، بنابراین رعایت تمام نکات راهنمایی و رانندگی برای سفری سلامت ضروری است، تصریح کرد: کاروان‌های راهیان نور از حرکت در شب پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه کاروان‌ها از اتوبوس‌های استفاده کنند که تمام مدارک قانونی داشته و رانندگان آن‌ها از سلامت کامل برخوردار باشند گفت: متأسفانه در برخی جاده‌ها رؤیت شده که اتوبوس‌ها از تک راننده استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک و برخلاف قانون است و حتماً باید هر اتوبوس دارای دو راننده باشد.


راه‌وشهرسازی نواقص جاده‌ها را برطرف کند

ناصری بابیان اینکه در بین مسیر با دوربین‌ها تمام امور رانندگان کنترل و رصد و با هرگونه تخلف برخورد قانونی و قاطع می‌شود، گفت: اربعین بزرگ‌ترین مأموریتی کشوری است و امکانات ملی می‌طلبد و با توجه به تعیین چند استان به عنوان معین استان ایلام برنامه‌ریزی‌های لازم در ستاد اربعین انجام خواهد گرفت.

رئیس پلیس‌راه ایلام ادامه داد: از سال گذشته تاکنون اقداماتی در حوزه توسعه راه‌های استان انجام‌شده اما در حال حاضر قابل‌استفاده نیستند، یعنی فقط خاک‌برداری شده‌اند؛ بنابراین راه و شهرسازی باید باتوحه به فرصت کم مانده به اربعین با سرعت بیشتری به رفع نواقص جاده‌ها اقدام کند.

ناصری با تأکید بر اینکه اربعین امسال قطعاً ترافیک در استان سنگین خواهد بود، خاطرنشان کرد: مسیر مهران – صالح‌‌آباد باید یک‌طرفه شود و اگر جداسازی در برخی محورهای ایلام برای اربعین صورت نگیرد قطعاً امسال هم شاهد گره ترافیکی شدید و مشکل‌ساز خواهیم بود.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تأکید بر اینکه دوربین کنترل و ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان باید افزایش پیدا کند تا کنترل سرعت خودروها آسان‌تر شود، ادامه داد: پیچ‌های حادثه‌ساز و شانه‌های خطرناکی در جاده‌های استان وجود دارد که باید حتماً برای برداشته آن‌ها برنامه داشت.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه جاده‌ای در انتظار برای اربعین مهیا نیست، تصریح کرد: سال گذشته بیش‌ترین تصادفات در محور حمیل – ایلام به دلیل نبودن گاردریل اتفاق افتاد که متأسفانه این مشکل وجود دارد.

رئیس پلیس‌راه استان ایجاد نوار هشداردهنده در کنار جاده‌ها، ایجاد لغزش گر در شانه جاده، رفع مشکل شانه جاده‌ها، مدیریت سرعت در مناطق مسکونی برای کاهش حوادث در ایام اربعین را ضروری دانست و گفت: سال گذشته شاهد بیش‌ترین واژگونی در کمربندی شرقی داشتیم و علت اصلی آن هم نبود سیستم روشنایی و اختلاف سطح جاده بود که هنوز وجود دارد و جداسازی و نصب تابلوهای هشداردهنده توسط راه و شهرسازی با هماهنگی پلیس‌راه بسیار ضروری است.

وی خط‌کشی مسیر حمیل و مهران را بسیار ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: در اربعین از سازمان حج و زیارت انتظار داریم ایستگاه‌های صلواتی را د مکان‌هایی مستقر کنند که رفت‌وآمد خودروها را با مشکل مواجه نکند چون سال گذشته در میدان قرآن شاهد این مشکل بودیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار