شهردار منطقه 2 بندرعباس از مناسب‌سازی 30 نقطه از معابر برای تردد عابرین پیاده به ویژه معلولین و سالمندان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، افشین مظهری اظهار کرد: به منظور فراهم کردن زمینه سهولت در تردد معلولین، جانبازان و افراد کم‌توان جسمی، شهرداری منطقه دو پس از شناسایی نقاط فاقد پیوستگی و نیازمند هم‌سطح سازی، اقدام به اصلاح گذرگاه‌های عرضی به لحاظ پیوستگی، رفع انسداد در گذرگاه‌های عرضی، ساماندهی پیاده‌روها و هدایت عابرین پیاده در معابر منطقه کرده است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از افراد جامعه را گروه‌های کم‌توان جسمی از جمله معلولین، جانبازان، سالمندان و کودکان تشکیل و درصد عمده‌ای از سفرهای پیاده شهری را به خود اختصاص می‌دهند، مناسب‌سازی معابر مطابق با نیاز این قشر از برنامه‌های این شهرداری است.
 
شهردار منطقه 2 بندرعباس با بیان اینکه علاوه بر سهولت در عبور عابرین پیاده این طرح باعث زیباسازی منظر شهری نیز می‌شود، گفت: 30 نقطه اصلی در محدوده بلوار امام خمینی(ره) حدفاصل خور شیلات تا میدان 17 شهریور شناسایی شده است.
 
مظهری زمان لازم برای اجرای کامل پروژه را دو ماه دانست و خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه حدود 70 رمپ، احداث سطح شیب‌دار بر روی جداول، روفوژ و پل روی کانال‌های آبرو احداث می‌شود.
 
شهردار منطقه 2 بندرعباس با اشاره به اینکه فاز اول این طرح در تقاطع‌ها و روبه‌روی مدارس و محل‌های پرتردد شهر اجرا می‌شود، گفت: از مردم خواستاریم که برای عبور و مرور خود در راستای حفظ سلامت خود از محل گذرگاه عابر پیاده استفاده نمایند.
 
وی اعتبار اجرای پروژه «هم‌سطح سازی گذرگاه‌های عابر پیاده» را بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار