مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از پایان اجرای طرح فراگیر مایه کوبی دام های سبک و سنگین این استان علیه بیماری تب برفکی با مایه کوبی افزون بر یک میلیون و 120 هزار راس دام خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 16 July 2016
به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی تصریح کرد: در این طرح، یک میلیون و 69 هزار و 154 رأس گوسفند و بز و 53هزار و 422 رأس گاو و گوساله با استفاده از واکسن های داخلی یا وارداتی از 31 اردیبهشت تاهفته گذشته مایه کوبی شدند.
به گفته وی، با احتساب جمعیت دامی که در دو ماه نخست امسال یعنی پیش از اجرای طرح سراسری اخیر مایه کوبی شدند، در مجموع از ابتدای سال جاری بیش از یک میلیون و 732 هزار رأس دام در این استان در برابر تب برفکی مصون شده اند.
به گفته این مقام مسئول، در طرح کشوری واکسیناسیون تب برفکی، دام های سبک با واکسن های تولید داخل به رایگان مایه کوبی شدند ولی مایه کوبی جمعیت دام سنگین با واکسن وارداتی و بهادار انجام پذیرفت که باید هزینه آن از دامداران دریافت می شد، اما با رایزنی ها و مساعدت انجام شده در این استان، اعتبار لازم برای تأمین واکسن های بهادار هم از منابع دولتی فراهم شد و بنابراین تمام دام سبک و سنگین خراسان شمالی رایگان مایه کوبی شدند.
احمدی یادآور شد: در سه ماه نخست امسال درمجموع قریب سه و نیم میلیون نوبت سر دام در این استان علیه 10 بیماری مهم اختصاصی و مشترک واکسینه شدند.
به گزارش ایرنا، خراسان شمالی در شمال شرق کشور نزدیک به دو میلیون و 100 هزار رأس گوسفند و بز و حدود 55 هزار رأس گاو و گوساله دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار