ائمه جمعه استان اردبیل با اشاره به حقوق‌های نجومی دریافت‌شده توسط برخی مسئولان تاکید کردند: این حقوق‌ها آبروی نظام را خدشه‌دار کرده و باید با دریافت‌کنندگان و پرداخت‌کنندگان این مبالغ برخورد قاطع شود.
کد خبر: ۲۶۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 15 July 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازشهرستان‌های استان اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر خلخال با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از محکم‌ترین و اساسی‌ترین پایایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان های انقلاب است.

امام جمعه خلخال با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه حقوق‌های نجومی و پرهیز از زیاده‌خواهی و اشرافی‌گری بیان کرد: با توجه به اینکه اشرافی‌گری و زیاده‌خواهی یک خطر بالقوه است که سلامت جامعه را در معرض تهدید قرار می‌دهد باید مسئولان در این زمینه برخورد قاطع و همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

وی برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی و اشرافی‌گری را وظیفه دستگاه قضایی، دولت، مجلس و همگان دانست و گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری هرگونه دریافتی ناحق از بیت‌المال باید برگردانده شده و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه برخورد قاطعی داشته باشند.

رشتبری در مورد توافق هسته‌ای اظهار داشت: در شرایطی که در مقابل یک دشمن عهدشکن و بدعهد قرار داشتیم و این کشور همواره بدعهدی و قانون‌شکنی خود را به اثبات رسانده بود وارد مذاکره و اجرای توافق شدیم و در عین حال برخی فرصت‌هایی را از دست دادیم.

خطیب جمعه خلخال با بیان اینکه آمریکا و آل‌سعود همیشه در کنار منافقان بوده‌اند، گفت: با این همراهی، منافقان در سال‌های گذشته بیش از 17 هزار نفر از جوانان این مرز و بوم را به خاک و خون کشیدند و در حال حاضر نیز توسط آمریکا حمایت می‌شوند که جریانات فرانسه و حضور سران آمریکا و آل‌سعود در نشست‌ها با گروهک منافقان نمودی از این امر است.

امام جمعه نمین: پرداخت حقوق‌های نجومی از بیت‌المال ظلم به مردم است

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نمین اظهار داشت: تبعات پرداخت‌های نجومی تنها با برخورد و مجازات دریافت‌کنندگان قابل چشم‌پوشی نیست چرا که این امر آبروی نظام را خدشه‌دار کرده است و باید با متخلفان در این حوزه و دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد قاطع انجام شود.

خطیب جمعه نمین بیان کرد: تنها برخورد با دریافت‌کنندگان نجومی نباید مدنظر باشد بلکه کسانی که نسبت به پرداخت این مبالغ و تصویب چنین قانون‌هایی اقدام کرده‌اند نیز مورد مؤاخذه قرار بگیرند تا این امر زمینه‌ساز کاهش و از بین رفتن چنین حرکاتی شود.

وی با بیان اینکه اقدامات کسانی که پرداخت‌های نجومی را رسانه‌ای کرده و نسبت به برخورد آن‌ها اقدام کردند، شایسته قدردانی است، افزود: پرداخت‌های چنین مبالغی از بیت‌المال ظلم به مردم بوده و تمامی عوامل دخیل در این امر باید پاسخگو باشند.

یوسف‌زاده تصریح کرد: در این بین مسئولان صادق و پاک‌دست که دلسوز کشور و نظام هستند باید آن‌ها نیز به مردم معرفی شوند چراکه سرمایه‌های کشور هستند و معرفی آن‌ها و تلاش برای تعالی نظام باید بر همگان معرفی شود.

امام جمعه نمین با اشاره به وضعیت جامعه در حوزه‌های مختلف گفت: متاسفانه در سطح جامعه هیچ نظارتی وجود نداشته و این امر یکی از مهمترین مشکلات کشور است چراکه نبود نظارت‌ها زمینه‌ساز توسعه تخلفات در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی خواستار تقسیم عادلانه امکانات و اعتبارات از سطح کشوری تا روستایی شد و اظهار داشت: باید مسئولان در زمینه توزیع متوازن و متعادل امکانات در تمامی مناطق کشور اعم از برخوردار و محروم اقدام کرده و توسعه تمامی مناطق را زمینه‌ساز شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار