کد خبر: ۲۶۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 14 July 2016


استاندار البرز گفت: عدم استفاده صحیح از ابزارهای نوین و مدیریت نکردن استفاده از فضای مجازی آسیب‌های جدی به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی امشب در ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: فضای مجازی و شبکه‌های مجازی پدیده‌ای نوظهور در دنیای امروز هستند.

وی افزود: امروزه شاهد هستیم که شبکه‌های مجازی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... نقش آفرینی می‌کنند و در محیط‌های مختلف نفوذ کرده و اثر می‌گذارند.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان البرز تصریح کرد: همچنین شاهد فراگیر شدن استفاده از این ابزارها در جامعه امروز و به ویژه در میان نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها هستیم و این شرایط نشان می‌دهد که باید بیش از گذشته با این پدیده‌های نوظهور آشنا بوده و از آنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.

طهایی گفت: متاسفانه با وجود اهمیت و فراگیری استفاده از فضای مجازی، که دریچه‌های جدیدی را به سوی همه ما باز کرده است، شاهد عدم آموزش صحیح به ویژه در دستگاه‌های اجرایی در رابطه با چگونگی استفاده و مدیریت استفاده از شبکه‌های مجازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان البرز اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف افزایش آگاهی و مدیریت فضای مجازی کرده است، افزود: افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه به ویژه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با تهدیدها و استفاده صحیح از فضای مجازی بسیار مهم است.

استاندار البرز تاکید کرد: بنابراین کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان البرز موظف به حضور در این کلاس‌ها بوده و باید مشارکت جدی در این راه داشته باشند.

طهایی گفت: اگر ندانیم چگونه استفاده خود از شبکه‌ها و فضای مجازی را مدیریت کنیم، به طور قطع آسیب‌های جدی متحمل شده و این آسیب‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار خطرناک خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلات تابستانی و ضرورت اجرای طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی نوجوانان و جوانان در تدوین این طرح‌ها به درستی استفاده شود.

طهایی تصریح کرد: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن نیاز و مشکلات و خواسته‌های جوانان برای غنی‌سازی اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی صحیحی انجام داد.

لازم به توضیح است، در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان البرز، مدیرکل اجتماعی استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز به تشریح برنامه‌های طراحی شده برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان پرداختند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار