پایگاه سلامت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدرسه پسرانه شاهد اردبیل افتتاح شد
کد خبر: ۲۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 21 April 2015

 به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل در آیین افتتاح هدف از راه اندازی این پایگاه را شناسایی زودهنگام بیماری های دهان و دندان و انجام اقدامات درمانی برای پوسیدگی دندان ها ذکر کرد.

فرهاد پور فرضی افزود: دانش آموزان سرمایه های جامعه در آینده هستند و باید تلاش کنیم افرادی سالم آینده جامعه را بسازند.

وی دانش آموزان را سفیران سلامت خانواده ها عنوان کرد و ادامه داد: دانش آموزان باید پدر و مادر خود را به سمت مصرف مواد غذایی سالم سوق داده و در این امر از والدین خود پیشی بگیرند.

وی بیان کرد: تغذیه مناسب باعث طول عمر والدین و سلامتی فرزندان می شود و در این خصوص فرزندان باید والدین خود را از تهیه مواد غذایی آماده بازدارند.

وی گفت: شعار امسال هفته سلامت 'ایمنی غذا از مزرعه تا سفر ' است که این امر اهمیت تغذیه سالم و مناسب برای داشتن افراد سالم را نشان می دهد.

پورفرضی بیان کرد: تغذیه نادرست باعث بروز 200 نوع بیماری در فرد می شود که در این باره لازم است همه مردم و مسوولان دست به دست داده و استفاده از غذای سالم را در جامعه ترویج کنند.

وی با تاکید بر کاهش مصرف نمک و شکر در سبد غذایی خانواده ها گفت: در تمامی مواد غذایی نمک و قند کافی وجود دارد و لازم نیست در سفره ها از نمک اضافی استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مصرف ویتامین های مختلف برای سلامت بدن را ضروری دانست و بر استفاده از ویتامین 'د' برای گروه سنی 30 تا 59 ساله جهت جلوگیری از پوکی استخوان تاکید کرد.

3006/1257
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار