نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای رفع مشکلات حوزه وقف شهرستان خبر داد و گفت: باید ترویج و احیای فرهنگ وقف در شهرستان گرمی برای کاهش محرومیت و دستگیری از نیازمندان مورد توجه متولیان این امر قرار گیرد.
کد خبر: ۲۵۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 12 July 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، میرحمایت میرزاده صبح امروز در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی اظهار داشت: فعالیت‌های این اداره در مدت استقرار در شهرستان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف و نیز برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شایسته و مناسب بوده و انتشار می‌رود شاهد تداوم و گسترش این فعالیت ها در شهرستان باشیم.

وی با تاکید بر ترویج و احیای فرهنگ وقف در شهرستان گرمی برای کاهش محرومیت و دستگیری از نیازمندان گفت: خدمت در اداره اوقاف و امور خیریه دارای اجر و قرب معنوی نیز بوده و این دفتر نمایندگی با گستره فعالیتی که دارد نقش مهمی در ساماندهی امورات مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه را دارد.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای اختصاص یافته به دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان برای فضای اداری نامناسب است، افزود: برای پیگیری و حل مشکل از مراجع مربوطه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود تا مشکلات در این حوزه برطرف شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی نیز در این بازدید با اشاره به فعالیت‌های این اداره بیان کرد: دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه گرمی از سال 92 افتتاح و در حال حاضر در گستره جغرافیایی سه شهرستان گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار پیگیری امور مربوط به موقوفات منطقه شامل کشف و شناسایی، سنددار کردن موقوفات و نیز اداره امور امامزادگان و بقاع متبرکه، جذب اعتبارات عمرانی و رسیدگی به امور هیئت امناء و خدام مساجد و انجام برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را برعهده دارد.

حجت‌الاسلام مهدی فاتحی در مورد مشکلات اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار کرد: نبود ساختمان و کمبود فضای مناسب اداری از جمله مشکلاتی است که این اداره از زمان افتتاح با آن روبه‌رو بوده و با وجود پیگیری‌های مکرر از مسئولان و مراجع مختلف تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است که امیدواریم با تلاش و فعالیت‌های نماینده جدید این مشکل حل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار