استاندار همدان گفت: اداره کار، کمیته امداد و بهزیستی زمینه ایجاد فرصت شغلی برای افراد بهبود یافته از بند اعتیاد را فراهم کنند.
کد خبر: ۲۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 21 April 2015
استاندار همدان گفت: اداره کار، کمیته امداد و بهزیستی زمینه ایجاد فرصت شغلی برای افراد بهبود یافته از بند اعتیاد را فراهم کنند.

استاندار همدان گفت:  18هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد دولتی و ۱۷ هزار نفر در مراکز خصوصی در حال درمان هستند.

به گزارش تسنیم؛ محمدناصر نیکبخت در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، اظهار داشت: امروز که دشمن از تحریم و جنگ علیه ایران ناامید شده است به دنبال پیاده‌سازی دسیسهای به عنوان مواد مخدر و اعتیاد برای گرفتار کردن جوانان است بر این اساس لازم است مبارزه با این دسیسه و فتنه برنامههای عملیاتی ویژهای را اجرا کنیم.

وی افزود: شناسایی، درمان و مراقبت از بهبود یافتگان از دام اعتیاد باید در دستور کار قرار گیرد و از آنجایی که بیکاری عمدهترین دلیل گرایش به اعتیاد و حتی بعد از بهبود یافتگی افراد بیمار است باید به بهبود یافتگان ترخیص شده بیکار، شغل متناسبی داده شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اشتغال برای افراد بهبود یافته از اعتیاد بسیار مهم است، عنوان کرد: مکانهای تجمع معتادان در سطح شهر باید توسط شهرداری ساماندهی شود تا وجهه اجتماعی شهر حفظ شود و همچنین اقدامات ویژهای باید برای توسعه ورزش همگانی در استان همدان انجام گیرد.

وی افزود: طبق قانون شهرداری‌ها باید حداقل ۱۰ درصد از اعتبارات فرهنگی خود را به پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ویژه حوزه مواد مخدر و اعتیاد اختصاص دهند در این راستا لازم است شهرداری همدان ۲۰ درصد بودجه فرهنگی را به این بخش اختصاص دهد.

نیکبخت با اشاره به شعار سال گفت: یکی از مهمترین تجلیگاه‌های همدلی دولت و مردم در مبارزه با مواد مخدر خود را نشان میدهد در این راستا جذب مشارکتهای مردمی به عنوان بازوی عملیاتی مبارزه با موادمخدر باید در اولویت برنامهها قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در حوزه مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی کردن مبارزه و جذب مشارکتهای مردمی را در اولویت قرار داده است.

محمدابراهیم الهیتبار با اشاره به کشف ۵ تن مواد مخدر در سال گذشته در همدان بیان کرد: ۱۸ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد دولتی و ۱۷ هزار نفر در مراکز خصوصی در حال درمان هستند.

وی افزود: ظرفیت ماده ۱۶ همدان به ۲ برابر افزایش یافته ‌که به تناسب آن نیز ظرفیت پذیرش و درمان معتادان متجاهر بیشتر می‌شود تا سیمای اجتماعی شهر از وجود معتادان پاک شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار