امید نوروزی گفت:کشتی 70 تا 80 درصد مدالهای جهانی و المپیک را می گیرد ولی یک شبه 100 تا 200 میلیارد تومان در فوتبال و سایر رشته ها هزینه می شود بنابراین مسوولان نباید توقعی داشته باشند که هر زمانی که گفتند کشتی گیران در میدان حاضر شوند.هیئت کشتی فارس حتی توان پرداخت هزینه ایاب و ذهاب قهرمانان خودش را هم ندارد،چه برسد به میزبانی جام جهانی
کد خبر: ۲۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 21 April 2015
تابناک فارس:
مصاحبه ی ایرنا با امید نوروزی قهرمان المپیک در مورد مشکلات کشتی و دلایل عدم شرکت در مسابقات بین المللی.

امید نوروزی گفت:سالهاست که سنگ کشتی را به سینه می زنم ولی از من به عنوان یک معترض یاد می شود.

وی خاطرنشان کرد :همه مردم و مسوولان می دانند که به دلیل آن که کشتی مدالهای ارزشمندی را در سطح المپیک، جهان و بازیهای آسیایی کسب کرده از اولویت زیادی برخوردار است و اگر از لحاظ مدیریتی و انصاف قرار باشد اولویت بندی و تصمیم گیری شود، بیشترین امکانات و بودجه را باید در اختیار ورزش کشتی قرار دهند اما متاسفانه نه تنها وزارت ورزش و جوانان، بلکه هیچ نهاد دیگری از کشتی حمایت نمی کند.

وی اظهار داشت: هزینه سالانه فدراسیون کشتی بین 30 تا 40 میلیارد تومان است که وزارت ورزش و جوانان این مبلغ را هم در اختیار کشتی قرار نمی دهد و در حالی که یک باشگاه فوتبال که هیچ افتخار ملی هم کسب نمی کند سالانه چنین برابر این مبلغ در اختیارش قرار می گیرد.

نوروزی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان باید رشته ها و فدراسیون ها را اولویت بندی کند و بیشترین بودجه را در اختیار رشته ای قرار دهد که بیشترین مدال و افتخار را کسب می کند.

دارنده مدال طلای رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2011 استانبول ترکیه ادامه داد: همه از من به عنوان یک معترض در ورزش یاد می کنند و دلیلش آن است که من از حق واقعی کشتی و حق کشتی گیرانی که شبانه روزی تلاش می کنند تا پرچم مقدس کشورمان به اهتزار درآید ، دفاع می کنم و مشکل دیگری ندارم . اگر ورزشکاری نتیجه خوب و قابل قبولی را برای کشورمان به دست می آورد باید حق و حقوقش را پرداخت کنند.

وی افزود : خوشبختانه من نیاز مالی ندارم ولی به عنوان کسی که سالها در تیم ملی زحمت کشیده است ، وظیفه دارم از حق تیم ملی دفاع کنم که متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسیدم.

این کشتی گیر شیرازی خاطر نشان کرد: سابقه حضور ورزشکاران ما در بازیهای المپیک حدود 65 سال است که در این مدت 13 نفر توانستند مدال طلا کسب کنند و این سووال مطرح است که دولت و یا وزارت ورزش و جوانان چرا نباید از این 13 قهرمان المپیکی حمایت مالی و معنوی داشته باشد؟ و وقتی نمی توانیم پاسخگوی تعدادی انگشت شماری از چهره های شاخص باشیم پس جایی برای حرف و صحبت نمی ماند.

نوروزی گفت : باید مشکلات درونی ورزش را حل و حاشیه ها را از آن دور کنیم و برای عزت و آبروی کشور هم که شده دست به دست هم دهیم و با مدیریت خوب و یکپارچه رشته ها را اولویت بندی کنند تا بین رشته ها رقابت باشد. این در حالی است که کشتی 70 تا 80 درصد مدالهای جهانی و المپیک را می گیرد ولی یک شبه 100 تا 200 میلیارد تومان در فوتبال و سایر رشته ها هزینه می شود بنابراین مسوولان نباید توقعی داشته باشند که هر زمانی که گفتند کشتی گیران در میدان حاضر شوند.

وی گفت: 10 سال متوالی در اردوهای مختلف تیم ملی در رده های مختلف سنی حضور دارم اما متاسفانه هنوز یک متر زمین خاکی از دولت یا وزارت و یا هیچ نهادی نگرفتم .حقوق ثابت و شغلی هم ندارم و تنها حقوقی را که صندوق قهرمانان پرداخت می کند ، آن هم یک ماه پرداخت می شودو شش ماه پرداخت نمی شود، دریافت می کنم .



*برای حضور در رقابت های انتخابی تابع قانون هستم



نوروزی در مورد حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی هم گفت: من همیشه پیرو قانون بودم و به تصمیم فدراسیون و کادر فنی احترام گذاشتم . در سالهایی که قهرمان المپیک شدم بدون هیچ منت و مزدی و تنها به خاطر سربلندی کشور و خوشحالی مردم تلاش کردم واگر کادر فنی وفدراسیون صلاح بدانند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شرکت می کنم.

وی ادامه داد: مشکلی برای حضور در رقابت های انتخابی ندارم اما هر چیزی یک چارچوب و قانونی باید داشته باشد و تفاوتی بین قهرمان هم قائل شوند به طوری که فدراسیون می تواند مانند سایر کشورها، قهرمان جهان و المپیکی را که سال گذشته عضو تیم ملی بوده را در یک سمت و سایر نفرات هم در انتخابی شرکت کند.

دارنده مدال نقره رقابت های کشتی فرنگی سال 2014 در تاشکند ازبکستان خاطرنشان کرد: اگر در رقابت های انتخابی تیم ملی یکی از قهرمانان جهان و المپیک مصدوم شود و با توجه به اینکه بعد از مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تنها دو ماه تا رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا فرصت باقی است، آیا می توان این حادثه را جبران کرد؟

وی یادآور شد: رقابت های انتخابی خوب است اما در زمان خودش، چرا که تا المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل 16 ماه طلایی را پیش رو داریم و در این مدت باید تصمیمات درست را بگیریم و ضمن پشتوانه سازی باید به جوانان میدان داد تا خودشان را به بزرگان نزدیک کنند.

این قهرمان جهان و المپیک ادامه داد: من هم زمانی در رقابت های انتخابی با کشتی گیرانی مانند حمید باوفا و علی اشکانی در رقابت های انتخابی کشتی گرفتم و به مسابقات جهانی رفتم اما ضمن رعایت قانون و مقررات باید شرایط قهرمانانی که سالها زحمت کشیدند در نظر گرفته شود تا لطمه ای نخورند.



*تست بدنی مهمترین هدف برای حضور در جام نیکلا پتروف



فرنگی کار 28 ساله تیم ملی در ادامه گفت: تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی از اول فروردین آغاز شده است و امروز (سه شنبه) مرحله دوم اردو به پایان می رسد. شرایط اردوها بهتر شده و اکنون در شرایط 40 درصد آمادگی هستیم . بامداد روز پنجشنبه برای حضور در جام نیکلا پتروف عازم بلغارستان می شویم که از نظر بدنی خودمان را محک بزنیم و نتیجه آن زیاد مهم نیست . باید از الان خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی سال 2015 جهان در آمریکا که کسب سهمیه المپیک است، آماده کنیم.

نوروزی که دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه شیراز است در مورد اینکه تا چه سنی به کشتی ادامه می دهد ،گفت: یک کشتی گیر اگر خودش را خوب حفظ کند تا 35 سالگی به راحتی می تواند کشتی بگیرد اما متاسفانه فضای ورزش کشورمان به گونه ای است که قهرمانی که پای به سن 30 سالگی می گذارد حاشیه های زیادی برایش درست می کنند که او را دور کنند.

دارنده مدال طلای بازیهای المپیک لندن اظهار داشت: قهرمانان بزرگی مانند علیرضا دبیر و حسن رنگرز در سن 26 سالگی خداحافظی کردند و من قصد دارم تا سن 35 سالگی و تا المپیک 2020 توکیو کشتی بگیرم.



*میزبانی جام جهانی در شیراز اشتباه است

وی در مورد واگذاری جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2016 به شیراز گفت: این امر هنوز صد درصد نیست چرا که شیراز از لحاظ زیربنایی مانند سالن ، خوابگاه و بودجه دچار مشکل است و هیات کشتی این شهر هنوز در آن حد و توانی نیست که بتواند هزینه ایاب و ذهاب قهرمانان خود را پرداخت کند چه برسد به میزبانی جام جهانی و این میزبانی به طور حتم اشتباه است.

نوروزی خاطرنشان کرد: بعد از بازگشت از بلغارستان قرار است جلسه ای را با استاندار فارس و مدیر کل ورزش و جوانان برگزار کنیم که این میزبانی را به شهر دیگری بدهند چرا که شرایط شیراز برای این میزبانی ها اصلا مهیا نیست.

وی گفت : هیات کشتی و مسوولانی که نتوانستند در حد یک شاخه گل به امید نوروزی هدیه بدهند چگونه می خواهند جام جهانی را میزبانی کنند و جوابگوی دو میلیارد تومان هزینه باشد ، این کار نشدنی است.

نوروزی در عین حال افزود: جام جهانی کشتی فرنگی سال 2016 قرار است در بهمن سال 94 برگزار شود که برگزاری در آن برهه از زمان به هیچ وجه به سود کشتی ما نیست چرا که فقط برای کشتی حاشیه درست می کند و استرس وارد تیم ملی می شود در حالی که تمام تلاشمان باید معطوف به رقابت های قهرمانی جهان و بازیهای المپیک باشد چرا که کسب یک مدال طلا در المپیک با 20 مدال طلای قهرمانی جهان برابری می کند.
مدال ها را کشتی میگیرد،اما پول ها در فوتبال خرج می شود/میزبانی جام جهانی در شیراز اشتباه است



مدال ها را کشتی میگیرد،اما پول ها در فوتبال خرج می شود/میزبانی جام جهانی در شیراز اشتباه استمدال ها را کشتی میگیرد،اما پول ها در فوتبال خرج می شود/میزبانی جام جهانی در شیراز اشتباه است
برچسب ها: امید نوروزی ، کشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار