منطقه آزاد ماکو
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: دومین همایش بین‌المللی صخره‌نوردی نیمه نخست شهریور ماه در ۱۵ مسیر منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 11 July 2016

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی جواد اسماعیل‌زاده به برنامه‌های تابستانی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از تابستان مصادف با ماه مبارک رمضان بود در 51 مسجد منطقه آزاد ماکو برنامه‌های قرآنی برای اقشار مختلف برگزار شد که در این ایام تعدادی از فعالان حوزه قرآن تجلیل و تعدادی نیز در روزهای آتی تجلیل می‌شوند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به منظور پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان اقدام به راه‌اندازی فرهنگ‌خانه در 15 بخش از منطقه آزاد کرده است که بسیاری از آنها مدرسه هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو بیان کرد: در قالب این فرهنگ‌خانه‌ها آموزش‌های کسب مهارت توسط اساتید مجرب به منظور کمک به اشتغالزایی قشر جوان و نوجوان ارائه می‌شود.

اسماعیل‌زاده افزود: در تابستان امسال همایشی با عنوان ازدواج آسان برای ایجاد انگیزه در جوانان برای گرایش به ازدواج برگزار می شود که در آن تعالیم قرآنی و دینی در رابطه با ازدواج و نیز روش های صرف هزینه کمتر بیان می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه مواد مخدر را از دیگر برنامه‌های ایام تابستان در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو خواند و تصریح کرد: توجه به ورزش‌های محلی از برنامه‌های منطقه آزاد ماکو در تابستان امسال است و نیز با همکاری اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، در ورزش‌های والیبال و فوتبال استعدادیابی در 15مدرسه صورت گرفته و با استفاده از مربیان مجرب آموزش های لازم ارائه می‌شود.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: دومین همایش بین‌المللی صخره‌نوردی نیمه نخست شهریور ماه در 15 مسیر منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره ماهیگری در ماکو و پلدشت و نیز همایش ویژه بانوان، مسابقات دوچرخه‌سواری برای جوانان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های ایام تابستان 95 عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره عشایر منطقه از برنامه‌هایی است که در حوزه گردشگری طراحی شده است تا مسافران این منطقه با شیوه زندگی و فرهنگ و محصولات عشایر منطقه آزاد ماکو آشنا شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ماکو از راه‌اندازی کاشانه مهمان در روستاهای هدف گردشگری منطقه آزاد ماکوخبر داد و گفت: امکانات پذیرایی از مسافران در این اماکن گردشگری برای پذیرایی از مسافران انجام شده است.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه در 15 روز نوروز 835 هزار مسافر از منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو بازدید کردند افزود: با ایجاد زیرساخت‌هایی از قبیل هتل‌ها و مهمانسراها، ‌فرودگاه و راه و پارک‌ها تلاش می‌شود زمینه پذیرایی از تعداد زیادی از مسافران منطقه آزاد ماکو فراهم شود.

وی بیان کرد: در دومین سال از اجرای برنامه‌های فرهنگی در منطقه آزاد ماکو 500 هزار نفر از مردم منطقه از برنامه‌های بهره‌مند شدند و در سه ماهه نخست امسال نیز از 400 فعال حوزه فرهنگی اعم از معلمان، جانبازان و خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار