فرماندار میبد از تلاش برای تدوین اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی شهرستان میبد خبر داد و گفت: این اقدام توسعه در بخش‌‌های مختلف را رقم می‌زند.
کد خبر: ۲۵۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 10 July 2016

به گزارش تابناک یزد،حسین فلاح  در جلسه برنامه ریزی تهیه و تدوین اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی میبد که با حضور معاون محیط زیست یزد برگزار شد، اظهار داشت: اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی میبد از نیازهای ضروری این شهرستان است و از مدتی پیش تدوین این اطلس مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: شهرستان میبد هم به لحاظ فرهنگی و تاریخی و هم به لحاظ تنوع زیستگاه‌های طبیعی از شهرستان‌های منحصر به فرد استان یزد است و دارای شرایط ویژه و خاص خود است.

فلاح با اشاره به اینکه زیستگاه‌های جانوری و گیاهی شهرستان میبد از نظر تنوع بسیار مورد توجه است، افزود: خوشبختانه فرهنگ سازی خوبی نیز در میان مردم انجام گرفته و این زیستگاه‌ها به نسبت کمتر از دیگر زیستگاه‌ها در معرض آسیب و تخریب هستند.

فرماندار میبد یادآور شد: فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست در میان مردم میبد به خوبی نهادینه شده و شرایط خوبی در این شهرستان حکم‌فرما است.

وی با اشاره به اینکه میبد از نظر تاریخی و فرهنگی نیز بکر و منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: این موارد از ویژگی‌های شهرستان میبد است که باید از آن به بهترین نحو در مسیر دستیابی به توسعه استفاده شود.

فلاح تاکید کرد: هم گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری و وجود زیستگاه‌های حیات وحش و هم جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان می‌تواند میبد را به قطب گردشگری استان یزد تبدیل کند.

وی یکی از ضرورت‌های منطقه‌ای با این ویژگی‌ها را تهیه و تدوین اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: لازم است علاوه بر پرداختن به گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی و تنوع زیستگاهی، آثار تاریخی، فرهنگی، بناهای تاریخی، صنایع دستی و ... نیز در این اطلس معرفی شود.

فرماندار میبد تاکید کرد: می‌توان در اطلس فرهنگی به معرفی نمادهای شهرستان میبد و دیگر ظرفیت‌های این شهرستان به منظور معرفی به مردم پرداخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار