تکریم آثار و مفاخر استان از طرفی باعث حفظ هویت تاریخی استان و از سویی نیز باعث انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعد و ایجاد انگیزه در جوانان استان برای توسعه، پیشرفت و بالندگی در آینده می‌شود
کد خبر: ۲۵۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 10 July 2016

استاندار ایلام گفت: مفاخر فرهنگی سرمایه‌های نمادین جامعه هستند که در توسعه و پیشرفت نقش مهمی دارند.

به گزارش تابناک ایلام، «محمدرضا مروارید»، در نشست با اهالی فرهنگ استان و با تجمیع چهار جلسه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، انجمن آثار و مفاخر استان، کتابخانه‌های عمومی استان و اتاق فکر خاطره سفرنامه نویسی جشنواره بین الملی امام رضا ع اظهار کرد: فرهنگ  مانند اقتصاد یکی از پیش‌زمینه‌های توسعه پایدار است که پاسداشت آثار و مفاخر استان به عنوان سرمایه عظیم اجتماعی و هویت‌بخش به عنوان یکی از مؤلفه‌های فرهنگ آثار مثبتی در جامعه دارد.

وی بر شناسایی، فعال کردن دبیرخانه دائمی و تشکیل پایگاه اطلاعاتی آثار و مفاخر استان تأکید کرد و گفت: تکریم آثار و مفاخر استان از طرفی باعث حفظ هویت تاریخی استان و از سویی نیز باعث انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعد و ایجاد انگیزه در جوانان استان برای توسعه، پیشرفت و بالندگی در آینده می‌شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه مفاخر فرهنگی سرمایه‌های نمادین جامعه هستند، گفت: هر کشوری بتواند این سرمایه‌های فرهنگی را با نگاه واقع‌بینانه نه ایدئولوژیک حفظ نماید می‌تواند هویت تاریخی خود را حفظ و به نسل‌های بعد انتقال دهد.

مروارید در بخش دیگری از جلسه گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بزرگی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان هستند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌های بسیاری خوبی در مناطق روستایی انجام می‌دهند که مایه برکات فرهنگی در این مناطق هستند.

محمدرضا مروارید بابیان اینکه باید از این ظرفیت بزرگ در استان با وجود 280 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد، افزود: اعضای کانون‌ها مساجد با همکاری هیئت‌امنای مساجد و دیگر نهادهای فعال در مساجد یک جمع بسیار خوب در راستای فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با تأکید بر حمایت از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان، گفت: تلاش می‌شود که از برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کانون‌های مساجد تا حد امکان و در حد توان حمایت شود که زمینه مناسب برای ترویج فرهنگی دینی و اسلامی فراهم آید.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به مأموریت نهاد کتابخانه‌های استان خواستار توجه به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شد و بر توسعه مطالعه در استان تأکید کرد.

وی در پایان با تأکید بر تشکیل اتاق فکر جشنواره فرهنگی دینی امام رضا(ع) با موضوع خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی شد و گفت: ایلام در مسیر تردد زائران یک ظرفیت ویژه‌ای را در بیان حالات روحی زائران و انتقال آن به جامعه دارد.

مروارید اضافه کرد: در پایانه مرزی مهران غرفه‌ای نیز با همین عنوان دایر شود تا زائرین خاطرات و دل نوشته‌های خود را تحویل دهند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار