مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورود دام بدون پروانه چرا در مناطق حفاظت شده این استان ممنوع است.
کد خبر: ۲۵۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 10 July 2016
سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: دامداری که بدون پروانه چرا وارد منطقه حفاظت شده تنک سولک بهمئی شده بود به دادگاه معرفی شد.

وی بیان کرد: در هفدهمین روز از تیرماه 95 ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهمئی حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده تنگ سولک به یک نفر دامدار برخورد می‌کنند که بدون پروانه چرا دام‌های خود را وارد منطقه حفاظت شده کرده است.

هاشمی به مدت زمان 4 ماهه اسکان عشایر در منطقه اشاره کرد و افزود: زمان ورود دامداران دارای پروانه چرا اول خرداد هر سال و زمان خروج آن‌ها پایان شهریور ماه تعین شده و این درصورتی بوده که 77 نفراز عشایر دارای پروانه همه ساله در این مدت در منطقه حضور داردند.

وی با بیان اینکه ماموران برای این متخلف پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال کردند ابراز کرد: منطقه حفاظت شده تنگ سولک به وسعت 2428 هکتار طی مصوبه شماره 206 مورخه 25/7/80 شورای عالی محیط زیست بعنوان منطقه حفاظت شده جنگلی تنگ سولک در شهرستان بهمئی و در ضلع جنوب غربی استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده و از جاذبه‌های اکوتوریسم جنوب کشور همه ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم طبیعت دوستان سراسر کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار