مدیر اوقاف و امور خیریه تکاب گفت: امسال چهار وقف جدید در شهرستان تکاب به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۲۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 21 April 2015

حجت‌الاسلام عیسی برادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تکاب به موقوفات جدید به ثبت رسیده در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال چهار وقف جدید در شهرستان تکاب به ثبت رسیده است.

مدیر اوقاف و امور خیریه تکاب ارزش ریالی موقوفات جدید به ثبت رسیده در شهرستان تکاب را 500 میلیون ریال عنوان کرد و اضافه کرد: موقوفات جدید به ثبت رسیده عمدتاً در احداث و بازسازی مساجد بوده است.

وی بر اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: در فرهنگ دینی اسلامی به اهمیت وقف تأکید شده و اگر فرهنگ وقف در آن جامعه گسترش یابد جامعه در ابعاد مادی و معنوی به سعادت می‌رسد.

برادری ادامه داد: هر عمل خیری که باعث رشد ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه شود در پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف تأثیرگذار خواهد شد و فهم اهمیت وقف و شناختن نقش آن در توسعه جوامع نیازمند آگاه‌سازی آحاد جامعه است.

مدیر اوقاف و امور خیریه تکاب تصریح کرد: وقف فاصله طبقاتی میان طبقات مختلف جامعه را به حداقل می‌رساند و باعث بهره‌مندی اقشار نیازمند جامعه از امکانات رفاهی و مادی می‌شود.

وی به پروژه‌های عمرانی موقوفه در دست اجرا در شهرستان تکاب اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر دو پروژه عمرانی موقوفه در این شهرستان در دست اجرا بوده که بازسازی و نوسازی موقوفه مرحوم حسن پروین از جمله پروژه‌های در دست اجرا است.

برادری با بیان اینکه موقوفه مرحوم حسن پروین شامل زمین مسکونی کلنگی وقف مسجد امام شافعی بوده که نوسازی و بهسازی می‌شود، ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه عمرانی مسجد آلاسقل آغاز شده و در حال حاضر از پیشرفت اجرایی 35 درصد برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود تا ماه رمضان آماده خواهد شد.

مدیر اوقاف و امور خیریه تکاب متذکر شد: پروژه عمرانی مسجد روستای چهار قلعه نیز اقدامات مقدماتی انجام و نقشه تهیه شده که اقدامات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار