معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: امسال 115 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی همدان اهدا شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 125 هزار جلد برسد.
کد خبر: ۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ 03 February 2015
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: امسال 115 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی همدان اهدا شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 125 هزار جلد برسد.

به گزارش فارس، حسن عرفانی‎‌مقدم در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 115 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی توسط مردم و نهادها اهدا شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 125 هزار جلد برسد.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه‌های روستایی گفت: هدف اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گسترش و دسترسی آحاد مردم به کتاب است که افتتاح کتابخانه‌های روستایی می‌تواند کمک شایانی در دسترسی به منابع اطلاعاتی برای عموم مردم فرهنگ‌دوست کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن نیز گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای دهه فجر برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده‌اند که از این بین می‌توان به اجرای مسابقات فرهنگی، مسابقه آنلاین، نقد کتاب، نمایشگاه کتاب و... اشاره کرد.

علی اصغر توکلی‌تبار ادامه داد: روستاهای با جمعیت بیش از یک‌هزار و 500 نفر می‌توانند از طریق حق انتفاع دارای کتابخانه عمومی شوند.

وی در تشریح این مطلب گفت: شیوه کار به این شکل است که با تأمین مکانی در حدود 80 تا 100 متر در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی، این اداره اقدام به تجهیز و تأمین منابع آن و استخدام یک نفر نیروی کتابدار از همان روستا خواهد کرد.

فتحعلی حسینی فرماندار رزن نیز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر، گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از اهداف عالیه نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: در همین راستا در ایام دهه فجر سه باب کتابخانه روستایی در شهرستان رزن افتتاح خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار