کریستین ایوان رومانیایی که با خانواده خود به نقاط مختلف ایران و جهان سفر می کند در سومین روز سفر خود به بافق روز دوشنبه وارد روستای قطرم این شهرستان شد.
کد خبر: ۲۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 21 April 2015
به گزارش تابناک یزد،این جهانگرد به اتفاق خانواده خود از جاذبه های بکر تاریخی و طبیعی این روستا دیدن کرد.

وی به اتفاق همسر و دو فرزند 9 و چهار ساله خود با یکدستگاه مرسد بنز مجهز به امکانات مسافرتی 40 روز قبل قدم بر خاک پاک ایران زمین گذاشت و مدتی قبل پس از تماشای اماکن دیدنی یزد وارد بافق شد.

این سومین بار است که این جهانگرد رومانیایی که ساکن آلمان است همراه خانواده اش به شهرستا بافق سفر می کند و در کنار شن های روان منطقه پهناور صادق آباد و روستای بکر قطرم به آرامش می رسد.

خودروی این جهانگرد بر اساس نیازهایشان طراحی و تغییراتی در آن ایجاد شده و چون اتاق خواب برای پنج نفر قابل استفاده می باشد.

درون خودرو کریستین تخت خواب، کتابخانه، گاز غذا پزی، ظرفشویی ، وسایل منزل ، میز و صندلی چهار نفره تعبیه شده است که به راحتی قابل استفاده می باشد.

او گفت: چهار سال پیش سفر خانوادگی خود را به 55 کشور اروپایی و آسیایی آغاز کرده و اکنون از طبیعت زیبا و چشم نواز روستای هدف گردشگری قطرم لذت می برند.

این جهانگرد افزود: بسیاری از هم میهن یونانی ، مناطق شمال ایران را برای سفر پیشنهاد کردند ولی از آنجایکه نظیر شمال در کشور خودمان و بسیاری از کشورهای ساحلی وجود دارد ترجیح دادم به منطقه کویری بیایم و شب ها در آسمان صافش به تماشای ستارگان بنشینم و از چشمک زدن آنها در فضایی آرام و روح بخش لذت ببرم.

کریستین ایوان با اظهار علاقه شدید به ایران ابراز امیدواری کرد مردم جهان به ویژه جهانگردان با این کشور متمدن و چهار فصل آشنایی بیشتر پیدا کرده و به ایران سفر کنند.

این جهانگرد به ذهنیت منفی که از ایران به او القا کرده بودند هم اشاره کرد و افزود: چهار سال و نیم پیش که به قصد سفر به هند از ایران عبور می کردم به دلیل اینکه این کشور و افغانستان را خطرناک اعلام کرده بودند جرات توقف و انجام هیچ کاری را در ایران نداشتم.

وی ادامه داد: در همان سفر با ناباوری مورد استقبال گرم ایرانیان قرار گرفتم و در مسیر از هرجا عبور می کردیم مردم با دست تکان دادن و لبخند از ما استقبال می کردند.

کریستین با بیان اینکه در همان سفر، دو ماه در ایران ماندم یادآور شد: در این مدت زبان فارسی را از مردم و از طریق مطالعه کتاب آموختم که اکنون با توجه به اینکه مترجم دارم سعی می کنم خود با مردم ایران به زبان فارسی صحبت کنم ضمن اینکه در لهجه ها مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به تاریخ کهن این سرزمین و زیبایی های ایران زمین گفت: من و همسرم تلاش می کنیم این کشور و مردمان خونگرم و مهربان آن را به جهانیان معرفی کنیم تا جایی که در اینده ای نه چندان دور سفر جهانگردان به ایران یک رویا باشد.

این خانواده رومانی - آلمانی، مسیحی هستند ولی کلمه محمد رسول الله (ص) را خوب تلفظ می کنند و به مسجد احترام می گذارند و هنگام ورود به مسجد با احترام خاصی وارد می شوند.

کریستین ادامه داد : همه جای ایران زیباست اما منطقه صادق آباد با شن های روان و روستای منحصر به فرد قطرم منطقه ای بکر و جذاب برای گردشگری است.

این جهانگرد اضافه کرد: هر سال که به ایران سفر کردم سه روز را در محل تلماسه های صادق آباد گذراندم و از مناظر و چشم انداز زیبای کویر و شن های روان بهره بردم.

کریستین که برای اولین بار به روستای قطرم (ماسوله استان یزد) سفر کرده در بدو ورود محو تماشای طبیعت بکر ،چشم نوار و جاذبه های تاریخی و طبیعی این روستا شد و از گوشه و کنار آن فیلم و عکس یادگاری گرفت.

ابتدای ماه جاری رافائل لهستانی نیز با دو چرخه این مسافت را رکاب زد و خود را به روستای قطرم رساند و اعلام کرد این روستا بکر و دست نخورده است و می تواند توجه جهانگردان زیادی را به خود جلب کند.

به گزارش خبرنگار ما روستای قطرم که در فاصله 46 کیلو متری یزد واقع شده است از نظر آب وهوایی وضعیتی بسیار نادر و منحصر به فرد دارد به طوریکه در فاصله کم در داخل روستا تفاوت چشمگیر دمایی احساس می شود.

قطرم، روستایی بکر و دست نخورده، و شاید بتوان گفت که یکی از بهترین روستاهای توریستی استان یزد از جهت تنوع عوارض طبیعی و انسانی و وجود کوههای مرتفع با دیوارهای تند کوهستانی و مساعد برای کوهنوردی و صخره نوردی است.

دیوارهای سنگی منازل، کوچه های مسقف غیر هم سطح و پلکانی و پر پیچ و خم وباریک معروف به کوچه های آشتی کنان، نمای پلکانی روستا و منازل و مزارع و باغات از دیگر منظر دیدنی این روستاست.

منطقه چشمه روستای قطرم و بیشه زار و نیزار آن در دل کوهستان همراه با تنوع گونه های گیاهی از درختان اورس(سبل)، بنه، بادام کوهی، انجیر وحشی، و گونه های دارویی و صنعتی از قبیل زیره، انغوزه،کتیرا و ... است.

چشمه های متعدد نزدیک قطرم نظیر درب گوشین،آب سی بزی، درب دز و سنگ قصاب از مناظر دیدنی است که هرساله افزون بر پنج هزار مسافر و گردشگر را به خود جذب می کنند.

زیستگاه حیات وحش تنوع زیاد با گونه های نادر نظیر بز کوهی، قوچ و کل و یوز پلنگ آسیایی که گاه تا باغ و مزارع و منازل مسکونی و پشت بامها می آیند چون اینجا پشت بام یک منزل حیاط منزل دیگری است.

پیر قطرم زیارتگاهی است که مورد توجه خاص و عام است و مردم به رسم قدیم و سنت همیشگی واعتقادات مذهبی، علاوه بر زیارت این بزرگوار بر گوشه و کنار ضریح آن دخیل می بندند و گاه برای ادای نذر خود آش نذری در این مکان با هیزم پخته می شود.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری یزد واقع شده و روستای قطرم هم با 60 خانوار ثابت در مسافت 46 کیلو متری بافق قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار