گفت و گو با حسین کنعانی مقدم:
کنعانی مقدم با اشاره به این که نمی توان اصولگرایی را جامعتین خلاصه کرد ، گفت نکته قابل توجه دیگر این است که جریان اصولگر از طیف‌های مختلفی تشکیل شده که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت زیرا ضروریست که از همه پتانسیل‌های اصولگرایی استفاده شود.
کد خبر: ۲۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰ 21 April 2015
اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس نیاز به وحدت  دارند و می دانند که در این راه با مشکلاتی مواجه هستند. جلساتی که با محوریت سید رضا تقوی برگزار می شود و یا دیدار سه جانبه آیات مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و یزدی دبیر کل جامعه مدرسین که بعد از چند بار لغو شدن برگزار شد هیچ یک نتوانسته است که همه طیف های این جریان را پوشش دهد. 

از سوی دیگر حضور طیف تندرو و زیادی خواهی‌های آن در میان این جریان یکی از چالش‌هایی است که باید برای آن فکرd کرد زیرا سهم خواهی‌ها مانع اصلی در راه وحدت است. 

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز در خصوص پتانسیل موجود در جلسات جامعتین برای ایجاد وحدت در جریان اصولگرایی به تابناک گفت: کسانی که مدعی رهبری در جریان اصولگرا هستند و در این خصوص تلاش و رایزنی می‌کنند لازم است به نکات مهمی همچون نیاز به داشتن یک سازمان واحد برای فعالیت سیاسی و یک رهبری واحد توجه داشته باشند. 

وی با اشاره به این که نمی توان اصولگرایی را جامعتین خلاصه کرد ، گفت  نکته قابل توجه دیگر این است که جریان اصولگر از طیف‌های مختلفی تشکیل شده که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت زیرا ضروریست که از همه پتانسیل‌های اصولگرایی استفاده شود. 

کنعانی مقدم افزود: گام نخست برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان این است که اصول هشت گانه عنوان شده از سوی رهبری که مبنای اصولگرایی است عملیاتی شده و به عنوان نقشه راه برای این جریان به کار گرفته شود. 

وی مقدم همچنین با اشاره به اینکه جلساتی همچون جلسه اخیر آیت الله مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی در راستای رایزنی‌ها و گفت‌و‌گو‌ها است، گفت: بهتر است در سال انتخابات و پیش از ورود به این بحث در جلساتی اینچنینی به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان شده است، پرداخته و روشن شود که اصولگرایان برای ایجاد همبستگی و همدلی میان دولت و ملت چه راهکاری دارند و چگونه عمل خواهند کرد. 

کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا زیادخواهی و سهم خواهی‌های افراطیون مانعی در جهت تحقق وحدت به شمار می‌آید یا خیر؟ گفت: ریشه جریان اصولگرایی مبتنی بر انقلابی بودن است. انقلابی بودن نیز به معنی حرکت در مسیر رهبری است و این با افراط‌گری بسیار تفاوت دارد. 

به گفته وی افراطی‌گری به معنی استفاده از ابزار غیرقانونی برای دستیابی به اهداف است در حالی که قانون گرایی یکی از اصول جریان اصولگرا است لذا جریان‌هایی با تفکر فراقانونی هیچ تناسبی با اصولگرایی ندارند و مانع ایجاد وحدت خواهند بود. 

به این ترتیب در حالی اخبار متعددی از ائتلاف اصلاح طلبان و هوادران دولت در راستای ارایه فهرست واحد به گوش می رسد ، جریان رقیب هنوز نتوانسته که به هدف اصلی خود یعنی وحدت درون گروهی دست یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار