کد خبر: ۲۵۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 04 July 2016

تابناک / علی نظری شیخ احمد روز دوشنبه در جریان بازدید نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر از عملیات اجرایی پروژه بازسازی و تعریض جاده خلخال به اسالم افزود: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه 17 کیلومتر از مسیر جاده در داخل حوزه استحفاظی خلخال تبدیل به راه ارتباطی اصلی خواهد شد.

او با بیان اینکه جاده خلخال به اسالم یک راه ارتباطی با مشخصات راه فرعی درجه 3 و با عرض آسفالت کمتر از هفت متر است اظهار کرد: با اجرای پروژه ارتقای جاده به راه اصلی در طول 17 کیلومتر ابتدای راه عرض آسفالت به 11 متر افزایش یافته و در کنار این کار تمام پیچ های تند و مناطق حادثه خیز جاده نیز حذف خواهد شد.

فرماندار خلخال گفت: به استثنای 27 کیلومتر راه اصلی خلخال به فیروز که هم اکنون در حال تکمیل برای بهره برداری است شهرستان خلخال فاقد راه اصلی بوده و راههای منتهی به استان گیلان از جمله راه قدیمی خلخال به اسالم و جاده جدید خلخال به پونل از نوع فرعی هستند.

نظری با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه تعریض جاده خلخال به اسالم با بکارگیری پیمانکار توانمند و استفاده از روش های جدید تثبیت زیرسازی آغاز شده افزود: برای عملیات اجرایی تعریض ، بازسازی و آسفالت 17 کیلومتر از مسیر این جاده حد فاصل منطقه گردشگری ازناو تا انتهای حوزه استحفاظی این شهرستان در گردنه الماس 70 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با قدردانی از تلاش دست اندرکاران اجرای پروژه بازسازی و تعریض جاده خلخال به اسالم اظهارامیدواری کرد این پروژه با پیگیرهای مسوولان استان گیلان در 53 کیلومتر از باقیمانده راه در حوزه گیلان اجرا و کل مسیر این جاده زیبا و توریستی در آینده تبدیل به راه ارتباطی اصلی شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار