کد خبر: ۲۵۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 03 July 2016
به گزارش "تابناک یزدسرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‎‎ای استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به رغبت‎‎سنجی در امر استعدادسنجی، هدایت صحیح افراد در معرض آسیب و محروم جامعه به مشاغل و حرفه‌های مورد نیاز را بسیار مهم خواند.
 "علی آقاافضلی" در نشست مشترک با معاون حرفه‌آموزی کمیته امداد استان یزد که به منظور توانمندسازی اقشار آسیب‎‎پذیر، در معرض آسیب و محروم جامعه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای استان یزد با تمام توان آموزشی و فنی در خدمت مددجویان و اقشار ضعیف جامعه است.

وی نوع گروه‌های هدف را از جمله اشتراکات دو دستگاه فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد دانست و بیان کرد: مشترک بودن نوع جامعه هدف و ضرورت ارائه خدمت به آنها، موجب همگرایی و همکاری بیش از پیش در راستای حمایت از قشر محروم جامعه می‌شود.

این مسئول با اشاره به این که علمی کردن مهارت جامعه، ایجاد و ارتقاء توانمندی‌های فنی و حرفه ای اقشار محروم و آسیب پذیر، بویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان یزد از دیگر اهداف این اداره کل در استان است،‌ گفت: طرح مشاوره شغلی در تمام مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان یزد اجرا می‎‎شود.

وی افزود: در امر استعدادسنجی باید به مقوله رغبت سنجی نیز توجه ویژه شود زیرا در صورتی که فرد رغبت به آن شغل یا حرفه نداشته باشد حتما در آینده دچار مشکل و هدر رفت منابع خواهد شد.

سرپرست فنی و حرفه‎‎ای استان هدایت صحیح مددجویان به مشاغل و حرفه‌های مورد نیاز را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برگزاری دوره‌‌های آموزشی مهارتی بر اساس نیاز و گرایش استعدادهای فرد با رعایت استانداردها و آیین‌‌نامه‌‌های فنی و حرفه‌‌ای در راستای سند کاهش فقر، موجب موفقیت بیش از پیش این قشر از جامعه می‌‌شود.

"امیر زین‌العابدین قمی" معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد استفاده از ظرفیت‎‎های دستگاه‌‌های اجرایی استان به نفع مددجویان کمیته امداد را از جمله اقدامات در دستور کار این معاونت دانست.

وی خاطرنشان کرد: در کمیته امداد تسهیلات مصوب شده فقط برای خوداشتغالی و در راستای آموزش های مهارتی انجام می‎‎شود و افراد فاقد مهارت شامل این تسهیلات نمی‌شوند.

قمی افزود: مشاوره شغلی از جمله موارد حائز اهمیت در راستای هدایت مددجویان به سمت انتخاب شغل و حرفه مناسب با وضعیت فردی آنهاست که باید با همکاری و تعامل بیشتر نسبت به ساماندهی این مهم اقدام شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار