رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند از طعمه حریق شدن ۳.۵ هکتار از مراتع نهاوند از اواسط خردادماه سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 30 June 2016
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند از طعمه حریق شدن ۳.۵ هکتار از مراتع نهاوند از اواسط خردادماه سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش مهر، علی ده پهلوان بااشاره به آتش گرفتن ۳.۵ هکتاز از مراتع نهاوند، گفت: خوشبختانه در سال جاری طی جلساتی با بخشداران و دهیاران بخش‌های مرکزی، خزل، زرین‌دشت و کیان برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان و مرتع‌داران در برنامه قرار گرفت.

وی بابیان اینکه قبل از حضور مسئولین و آتش‌نشان‌ها به مراتع و مزارع مسئولیت اصلی اطفای حریق با مرتع‌داران و کشاورزان است، گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد بحران شهرستان بلافاصله بعد از گزارش وقوع آتش‌سوزی سریعاً نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند و با کمک عوامل ادارات منابع طبیعی، بخشداران و دهیاران و همچنین مرتع‌داران از وقوع حوادث ناگوارتر برای طبیعت جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره منابع طبیعی به‌صورت شبانه‌روز در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند آماده اطفای حریق و مدیریت مراتع است، گفت: هم‌اکنون ۴ اکیپ سیار به همراه تجهیزات اولیه همچون آتش کوب و پمپ‌های آب‌پاش در چهار منطقه مراتع گاماسیاب، کیان، فارسبان و سیاه دره آماده خدمت و جلوگیری از افزایش وسعت حریق هستند.

وی با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان از شهروندان و مسافرین تابستانی توجه و احترام به توصیه‌ها و تذکرات مأمورین منابع طبیعی مبنی بر عدم روشن کردن آتش در مراتع و غیره را خواستار شد و گفت: اکیپ‌های سیار در مراتع با هرگونه آسیب رساندن مردم به مراتع و منابع ملی برخورد خواهند کرد.
برچسب ها: آتش سوزی مراتع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار