در آستانه ماه شوال و روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و با هدف رصد حلول ماه شوال تور ستاره‌شناسی و رصد 29 رمضان در سایت شهریری فعال خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 30 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، صبح امروز در نشستی که با حضور جمعی از تشکل‌های مردم نهاد با محوریت انجمن دیده‌بانان طبیعت سبز و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برگزار شد، اعضای هسته مرکزی کمپین حمایت مردمی از اماکن تاریخی استان اردبیل برنامه‌های خود را در قالب حفاظت از ابنیه‌های تاریخی ارائه کردند.

در این جلسه مقرر شد که برگزاری تور تخصصی با هدف اقدام نمادین برای مرمت کهنه قالای مشگین‌شهر انجام شده و شاهد برگزاری جشنی نمادین در محل سایت پیرازمیان باشند.

اجرای تور ستاره‌شناسی و رصد در تاریخ 29 رمضان در محل سایت شهریری انجام می‌شود، در این جلسه توسعه فعالیت کمپین برای آثار، ابنیه و داشته‌های فرهنگی و تاریخی تمام نقاط استان مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این نشست با بیان اینکه در این حرکت شایسته تشکل‌های مردم‌نهاد با هدف احیا و مرمت آثار تاریخی باید بیش از پیش در این مناطق معرفی شود، گفت: در این زمینه به حرکت‌های تاثیرگذار مردمی نیازمندیم.

کریم حاجی‌زاده با بیان اینکه در این حوزه باید زمینه‌ها و بستر لازم برای شناسایی و مرمت و احیای بناهای تاریخی انجام شود، یادآور شد: ابنیه‌های تاریخی در حقیقت هویت تاریخی و دینی این خطه هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار