کد خبر: ۲۵۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 29 June 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با اعضاء و دبیران سازمان بسیج حقوقدانان ضمن اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: علت نامگذاری این هفته به این نام، نشان دادن جنایات همیشگی آمریکا علیه بشریت بوده و این اقدامات ضد حقوق بشری آنان در حالی است که خود را مدافع حقوق بشر در دنیا می‌دانند و کشورهای دیگر را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا سرمنشا همه رفتارهای ضد حقوق بشری دنیاست، تصریح کرد: زمانی که هنوز نامی از این کشورهای که اکنون خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند در جهان وحود نداشت آموزه‌های  اسلامی در رابطه به حقوق بشر وجود داشت و به راستی تنها جنایات غرب و کشورهای استعماری سرمنشا همه رفتارهای ضد حقوق بشری دنیا است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با برشمردن تفاوت‌های حقوق بشر غربی و اسلامی ادامه داد: تفاوت در جایگاه فطرت و ذات انسان است چرا که حقوق بشر اسلامی منطبق با فطرت انسان است اما حقوق بشر غربی در صدد تزلزل مقام انسان و پایمالی کرامت بشریت در زمین است.

حمیدی با بیان اینکه حقوق بشر امروز به ابزاری در دست استعمار و استکبار جهانی تبدیل شده است، بیان داشت: از نطر غربی‌ها هر ملتی که با خواسته‌های آنان مخالف باشد ناقض حقوق بشر است و آنان با زیرپا گذاشتن بسیاری از حقوق انسان‌ها و کشورهای جهان از نام حقوق بشر سوء استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر از فطرت و ذات انسان سرچشمه می‌گیرد ادامه داد: حقوق بشر اسلامی باعث رشد و بالندگی جامعه می‌شود چرا که اسلام انسان را نماینده خدا بر روی زمین می‌داند ولی حقوق بشر غربی باعث پس رفت جوامع انسانی می‌شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حقوق بشر اسلامی ثابت و غیر قابل تغییر است و خداوند به عنوان خالق و راهنمای بشریت آن را به عنوان حقوق مسلم انسانی به جامعه اسلامی عرضه کرده و این مقوله تابع زمان و مکان خاص نیست، اما حقوق بشر غربی تابع شرایط ‌زمانی و مکانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار