کد خبر: ۲۵۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 26 June 2016


فرماندار اشتهارد از نتیجه دادن پیگیری‌ها برای توقف فعالیت یک واحد صنعتی آلاینده در این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل اینانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد اظهار داشت: چندی پیش گزارش‌هایی از سوی ماموران اداره حفاظت محیط زیست مبنی بر فعالیت یک واحد تولید پودر استخوان در این شهرستان دریافت شد که نشان می‌داد این واحد آلایندگی‌های زیست محیطی بسیاری دارد.

وی با اشاره به محل فعالیت کارخانه فوق که در بخش پلنگ‌آباد اشتهارد مستقر بوده، گفت: مردم نیز درخواست‌های متعددی برای مقابله با این واحد تولیدی آلاینده داشتند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان اشتهارد افزود: به دلیل اهمیت موضوع و دریافت گزارش‌های مردمی و گزارش ماموران محیط زیست، چندین نوبت از محل کارگاه بازدیدهای میدانی انجام و مشخص گردید که این واحد آلودگی‌های زیست محیطی بسیاری را ایجاد می‌کند.

اینانلو تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف و اولویت دولت در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری و از سوی مقام عظمای ولایت به این عنوان مزین شده است، حمایت از تولیدات داخلی و صنایع بومی است، به مدیران واحد فوق مهلت داده شد تا با انجام اصلاحاتی، استانداردهای مد نظر محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط را رعایت کنند.

وی افزود: متاسفانه این واحد به اخطارها و فرصت‌های داده شده توجهی نداشت و به همین دلیل اداره محیط زیست شهرستان اشتهارد با هدف تامین خواست مردم و جلوگیری از تشدید آلودگی‌های زیست‌ محیطی از طریق مراجع قانونی برای این کار اقدام کرد.

فرماندار شهرستان اشتهارد بیان داشت: پس از تشکیل پرونده‌ به همین منظور و ارجاع آن به دستگاه قضایی، بار دیگر فعالیت این واحد مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و روز گذشته با حکم قضایی پلمب شد.

اینانلو گفت: اگر چه اولویت حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع داخلی به ویژه در منطقه‌ای مانند شهرستان اشتهارد که یک منطقه صنعتی است، اما نمی‌توان از کنار آلودگی‌های زیست‌ محیطی واحدهای آلاینده به راحتی عبور کرد.

وی تاکید کرد: حفظ سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست جزو اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان البرز و شهرستان اشتهارد است و تلاش می‌کنیم گام‌های موثری در جهت تحقق این مهم برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار