رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از رکود 40 درصدی صنعت استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 26 June 2016
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از رکود 40 درصدی صنعت استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر زبردست در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان رزن، عنوان کرد: با وجود اینکه همدان دارای وضعیت صنعتی و اقتصادی مطلوبی نسبت به سایر استانها است با این حال شاهد رکود 40 درصدی صنعت استان همدان هستیم.

وی ادامه داد: رشد درآمدی مالیات متوسط کل کشور 26 درصد بوده و این در حالیست که در استان همدان شاهد40 درصد رشد درآمد مالیاتی هستیم که از علل این امر می‌توان به عدم پرداخت مالیات برخی شرکت‌های اقتصادی و فرار مالیاتی اشاره کرد.

زبردست افزود: اغلب فعالیت‌های اقتصادی همدان مبتنی بر کشاورزی است و در عین حال 1700 واحد کوچک و متوسط اقتصادی در این استان فعالیت می‌کنند اما از این میان، به صورت تقریبی 400 فعال اقتصادی به عضویت اتاق همدان درآمده و از خدمات کارت بازرگانی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه همدان باید در اتاق بازرگانی ایران حداقل 15 کرسی داشته باشد اما هم‌اکنون به علت عدم عضویت فعالان تنها 4 کرسی در اختیار داریم و بسیاری از فعالان اقتصادی حتی اطلاع ندارند که باید عضو اتاق شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان به موضوع کسب کرسی در اتاق ایران اشاره کرد و یادآور شد: همدان با توجه به اینکه فقط 450 فعال اقتصادی با کارت بازرگانی دارد تنها دارای چهار کرسی است و این در حالیست که ظرفیت کسب 15 کرسی را دارد و برای کسب کرسی‌های بیشتر در اتاق ایران متمرکز شده‌ایم.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیسیون‌ها و تشکل‌های اقتصادی شد و اظهار کرد: متاسفانه همدان با وجود داشتن ظرفیت‌های بالا به علت عدم فعالیت صنعت‌سازان تنها دارای ۲ تشکل رسمی اقتصادی است.

وی در ادامه خواستار عضویت صنعتگران در اتاق بازرگانی استان شد و عنوان کرد: یکی از فاکتورهای به ثمر رسیدن چشم‌انداز اقتصادی استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

زبردست در عین حال بر لزوم تلاش برای تأسیس شرکت‌های خدمات فنی حقوقی در کشورهای هدف همچون آفریقا و اتریش برای پیشتیبانی کار فعالان اقتصادی تاکید و تصریح کرد: از جمله وظایف اتاق بازرگانی ایران ارائه نظر مشورتي در مورد مسائل اقتصادي كشور و استان اعم از بازرگانی، صنعتی، معدني و كشاورزي به مقامات مسئول استان و قوای سه‌گانه در مجلس است.

وی تلاش براي شناسایي بازار كالاهاي صادراتي ايران در خارج از كشور در حد توان و امكانات، صدور كارت بازرگاني و عضويت مطابق با آئين‌نامه‌هاي اجرایي اتاق ايران و كوشش در جهت تقويت زيرساخت‌هاي اقتصادي را از جمله وظایف و رسالت‌های اتاق بازرگانی برشمرد.

زبردست در پایان خواستار ورود سرمایه‌گذار برای رونق اقتصادی شهرستان رزن شد و گفت: جذب سرمایه‌گذار در کنار فعالان اقتصادی بومی بسیار حائز اهمیت است بنابراین درخواست جذب سرمایه‌گذار برای رونق این منطقه را داریم.

فرماندار شهرستان رزن نیز در این نشست گفت: شهرستان رزن دارای ظرفیت‌های طبیعی و قانونی بالایی برای سرمایه‌گذاری،اشتغال و مباحث اقتصادی است.

فتحعلی حسینی بیان کرد: با وجود آنکه شهرستان رزن تنها 6.5 درصد از جمعيت همدان را تشکيل مي‌دهد اما در بخش توليدات محصولات کشاورزي افزون بر 17 درصد از کل محصولات کشاورزي استان را تامين می‌کند.

وی افزود: در حوزه صنعت نيز وجود بيش از 70 واحد صنعتي فعال در شهرستان پتانسيل مناسبي برای تبديل شدن اين شهرستان به قطب صنعتي استان همدان فراهم ساخته است.

حسینی خاطرنشان کرد: از حیث قانونی شهرستان رزن به لحاظ داشتن رتبه محرومیت از معافیت مالیاتی برخوردار است بنابراین از کلیه سرمایه‌گذاران اقتصادی طرح‌های صنعتی و تولیدی در مناطق محروم با اعطای معافیت‌های مالیاتی حمایت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار