مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: سازمان اتوبوسرانی مشهد 1120 دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی در شب‌های قدر تجهیز شده است.
کد خبر: ۲۴۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 22 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، علی اصغر نيشابوري اظهار كرد: براساس آمار و ارقام‌های موجود در حال حاضر، سازمان اتوبوسرانی مشهد مقدس 21 درصد حمل و نقل عمومی را در مشهد مقدس متقبل است و تاکسیرانی نیز سهم 20 درصدی در این زمینه در اختیار دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد مقدس با اشاره به اینکه قطار شهری نیز سهمی 2 درصدی در حمل و نقل شهری ایفا می‌کند خاطرنشان کرد: بنابراین بیش از 50درصد حمل و نقل شهری مشهد توسط مسافربرها و خودروهای شخصی و تک سرنشین صورت می‌گیرد.

نیشابوری در زمینه خدمت‌رسانی به شهروندان مشهدی در لیالی قدر اظهار كرد: در شب‌های قدر از نوزدهم تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مصادف با روزهای جمعه 4 تیرماه، یکشنبه 6 تیر و سه شنبه 8 تیر تعداد زیادی از شهروندان مشهدی و زائران علاوه بر شرکت در مساجد و تکایا برای زیارت و شرکت در مراسم ویژه این شب‌های عزیز به حرم مطهر عزیمت و پس از پایان مراسم به سوی منازل خود برمی‌گردند.

وی افزود: این حرکت به‌‌دلیل بالا بودن حجم زیاد مسافران به ویژه هنگام برگشت از حرم مطهر به صورت انبوه انجام می‌گیرد به گونه‌ای که توازن عادی جابجابی مسافر بهم خورده و چنانچه پیش‌بینی لازم صورت نگیرد رفت و آمد مردم با مشکل روبرو می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: با توجه به این مهم سازمان اتوبوسرانی مشهد به منظور ایجاد تسهیلات لازم و رفع مشکل برای شهروندان و زائران طرح ویژه‌ای را تنظیم کرده است.

نیشابوری گفت: براساس این طرح و ایجاد همکاری و هماهنگی بین پلیس راهور و معاون بهره‌برداری سازمان اتوبوسرانی مشهد 1120 دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی در شب‌های قدر تجهیز شده است.

وی به جزییات این برنامه‌ریزی و طرح ویژه اشاره و تصریح کرد: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 344دستگاه اتوبوس، شب بیست و یکم 432 دستگاه اتوبوس و شب بیست و سوم نیز 344 دستگاه اتوبوس آماده سرویس‌دهی به شهروندان و زائران خواهند بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: در این طرح از توان اتوبوس‌های بخش سازمانی و خصوصی استفاده بهینه می‌شود.

نیشابوری از ایجاد 6 پایانه موقت در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: نخستین پایانه چهارراه شهدا به سمت چهارراه خسروی است که محل دپوی اتوبوس‌های این پایانه خیابان امام خمینی (ره) تا قبل از زیرگذر میدان شهدا و از میدان شهدا در خیابان شیرازی تا چهارراه شهدا خواهد بود.

وی ادامه داد: دومین پایانه خیابان شیرازی از چهارراه شهدا به سمت میدان شهدا است که محل دپوی اتوبوس‌های این پایانه، چهارراه شهید هاشمی‌نژاد تا چهارراه زرینه و خیابان آزادی تا چهارراه شهدا است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد سومین پایانه موقت اتوبوس را میدان بیت المقدس مسیر خط (BRT) عنوان می‌کند و افزود: محل تجمع اتوبوس‌های این پایانه چهارراه دانش به سمت میدان بیت‌المقدس است که در صورت عدم امکان دور زدن و عدم امکان استفاده از مسیرBRT سرویس‌دهی به چهارراه دانش منتقل و دپوی اتوبوس‌ها حدفاصل آخوند خراسانی تا چهارراه دانش (غربی) انجام خواهد شد.

نیشابوری اضافه کرد: پایانه‌ موقت بعدی یعنی چهارمین پایانه چهارراه خسروی به طرف چهارراه مدرس با دپوی اتوبوس‌ها از میدان گنبد سبز تا چهارراه خسروی، پایانه شماره 5 پایانه شهید گمنام با محل دپوی اتوبوس در بلوار وحدت و در نهایت پایانه موقت ششم میدان شهدای مسجد گوهرشاد با محل دپوی اتوبوس در خیابان هفده شهریور است.

وی به دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سرویس‌دهی به شهروندان و زائران اشاره می‌کند و تصریح کرد: استقرار 6 واحد امداد در محدوده پایانه‌های موقت، تأمین سوخت اتوبوس‌ها با تدبیر مدیران مناطق و در توقف‌گاه‌های شهید صنمی، شهید نوری و تعمیرگاه مرکزی تا ساعت 18 فعالیت بازرسان من‌کارت به منظور کنترل و تذکر به شهروندان در زمینه استفاده از من‌ کارت برای پرداخت بهای خدمات، اطلاع‌رسانی به شهروندان از سوی روابط عمومی سازمان وغیره بخشی از برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی برای سرویس‌دهی به شهروندان است.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار