رئیس دانشکده علمی کاربردی خبر اردبیل از کاهش قابل‌توجه گرایش به رشته خبرنگاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ 22 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،اسحاق رسولی بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشکده خبر رشته خبرنگاری خود را در سه ترم اخیر تشکیل نداده است، اضافه کرد: این موضوع در طول فعالیت دانشکده از سال ۸۷ برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه حد نصاب تشکیل کلاس فقط 12 نفر است و حتی این تعداد استقبال نداشتیم، افزود: بر خلاف رشته‌های دیگر از جمله عکاسی و روابط عمومی تأثیر آموزه‌های دانشگاهی رشته خبرنگاری در استان محسوس نیست و در کنار خبرنگاران واقعی افراد غیر خبرنگار وارد این حرفه شده‌اند.

رئیس دانشکده علمی کاربردی خبر اردبیل با تأکید به اینکه رشته خبرنگاری رشته تخصصی است و بدون آموزش‌های لازم نمی‌توان در این رشته موفق بود، اضافه کرد: در واقع با هدف ارتقا سواد رسانه‌ای جامعه رشته خبرنگاری در دانشکده خبر اردبیل ایجاد شد.

رسولی به دایر بودن رشته‌های روابط عمومی در سه‌شاخه رسانه، الکترونیک و افکار سنجی، عکاسی خبری و عکاسی هنرهای تجسمی اشاره کرد و افزود: هم اینک ۴۲۰ نفر دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین به دایر بودن کاردانی خبرنگاری، روابط عمومی، عکاسی خبری و عکاسی هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: در توسعه رشته‌ها مطابق با نیاز روز جامعه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

رئیس دانشکده علمی کاربردی خبر اردبیل در خصوص ایجاد رشته کارشناسی ارشد در این دانشکده اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح از سوی خود دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته نیست فعلاً منتفی شده است و با این وجود به لحاظ تأمین نیروی مدرس و امکانات دیگر کمبودی نداریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار