طبق هدفمندی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد از درآمدهای حاصل از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به واحدهای تولیدی پرداخت شود اما این اتفاق رخ نداد و سبب تعطیلی و رکود در واحدهای تولیدی شد
کد خبر: ۲۴۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 17 June 2016
پنجاه و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار همدان و با حضور معاون امور اقتصادی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر کارگروه با 8 دستور کار جلسه و چند چرونده خارج از دستور تشکیل شد.

به گزارش همدان پرس؛ در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد که مبلغ 18 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 20 میلیون دلار تسهیلات ارزی برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی استان اختصاص یابد. 

روند برگزاری کارگروه اینگونه طراحی شده که در هر جلسه مدیران چند واحد تولیدی که دچار مشکل سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و معوقات بانکی هستند در جلسه حاضر شده و توضیحات خود را ارائه و استاندار و سرپرستان بانک‌های استانی برای رفع مشکلات مالی این واحدهای با راهکارهای قانونی چاره اندیشی می‌کنند. 

در این جلسه به وضعیت شرکت شن و ماسه آفتاب، شرکت تیفو صنعت، شکت متالوژی پود الوند، شرکت الوان ثابت، شرکت الوند دنیز پارسیان، شرکت شوکت عایق، شرکت همدان ترانس، شرکت شوکت تولید کننده بخاری کم مصرف، شرکت سیمان نهاوند و شرکت شایان سام در دستور جلسه و موضوع درمانگاه سینا خارج از دستور رسیدگی شد. 

استاندار  همدان در رسیدگی به مطالبات شرکت شن و ماسه آفتاب از شهرداری همدان که 500 میلیون تومان است، اظهار کرد: شهرداری همدان باید مطالبات مردم را پرداخت کند، همانطور که مطالبات خود را با قوه قهریه دریافت می‌کند.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه بانک‌ها بدانند مشکلات اقتصادی 10 سال گذشته سبب شده فعالان اقتصادی به ویژه بخش مسکن آسیب ببیند، گفت: هیچ طرح آسیب دیده و تعطیل شده‌ای نباید در استان داشته باشیم و اقدامات مناسب برای فعال کردن واحدها انجام شود.

نیکبخت افزود: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معوقات واحدهای تولیدی را مدنظر قرار ندهند و این معوقات بانکی نباید مانعی برای پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای تولیدی باشد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه بانک‌های استان همدان تا سقف 5 میلیارد تومان اجازه پرداخت تسهیلات دارند، تصریح کرد: در بخشنامه های جدید ابلاغی به این موضوع اشاره شده است. 

همچنین استاندار همدان در حین جلسه برای پیگیری پرداخت 5 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت الوان ثابت، تماس تلفنی با مدیرعامل بانک سپه کشور برقرار کرد که در این تماس مقرر شد تا سقف تسهیلات بانک سپه استان همدان از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان به 5 میلیارد تومان افزایش یابد.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه به تمامی واحدهای تولیدی کشور به سبب تحریم‌ها و هدفمندی یارانه‌ها آسیب وارد شده است، عنوان کرد: طبق هدفمندی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد از درآمدهای حاصل از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به واحدهای تولیدی پرداخت شود اما این اتفاق رخ نداد و سبب تعطیلی و رکود در واحدهای تولیدی شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مصوبات ستاد تسهیل استان همدان اجرایی شود، بیان کرد: هیچ مصوبه مربوط به ستاد تسهیل نباید روی زمین بماند و نیاز است تا کمیته کارشناسی برای پیگیری در این زمینه شکل گیرد تا تمامی مصوبات به مرحله اجرا برسد.

استاندار همدان در رسیدگی به شرکت شوکت تولید کننده بخاری کم مصرف و هوشمند گاز سوز با اشاره به اینکه محصول بخاری‌های کم مصرف گازسوز همدان در کشور فراگیر می‌شود، عنوان کرد: ابتدا باید این محصول در مدارس نصب شود اما پس از آن در بین عموم مردم و منازل فراگیر می‌شود که باید استاندارد لازم برای این محصول تعریف شود تا مردم ابهامی برای استفاده از آن نداشته باشند.

از حواشی این جلسه اصرار مدیر عامل شرکت شوکت برای نشان دادن فیلم افتتاحیه کارخانه به استاندار بود که در نهایت این فیلم 3 دقیقه ای از روی تب لت به رؤیت استاندار رسید. 

همچنین در این جلسه مبلغ 18 میلیارد تومان تسهیلات ریالی برای رفع مشکلات مالی واحدهای تولیدی مصوب شد که از طریق بانک‌های عامل پرداخت شود. 

به شرکت شوکت تولید کننده بخاری‌های کم مصرف نیز 20 میلیون دلار تسهیلات ارزی مصوب شد که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شود. 

پرونده درمانگاه سینا طب با انتقاد استاندار مبنی بر اینکه درمانگاه چه ربطی به صنعت و تولید دارد؟ مواجه شد اما به مشکلات آن نیز رسیدگی شد. 

رئیس این درمانگاه‌ها با بیان اینکه از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت، مردم دیگر به درمانگاه‌های بخش خصوصی مراجعه نمی‌کنند، تصریح کرد: برای مثال عمل جراحی پروستات در مراکز درمانی دولتی فقط سه هزار و 600 تومان هزینه دارد و درمانگاه‌های بخش خصوصی توان رقابت با مراکز دولتی را ندارند.

بعد از بیان این موضوع، استاندار خطاب به خبرنگاران گفت: متوجه شدید که طرح تحول نظام سلامت به چه صورت در کشور اجرا شده؟ و هزینه‌های درمان چقدر کاهش یافته است. 

همچنین استاندار همدان از مدیر عامل شرکت شوکت درخواست کرد بعد از عقد قرارداد برای نصب بخاری‌های هوشمند و کم مصرف در مدارس استان، تعداد 30 تا 40 دستگاه نیز به خبرنگاران اهدا شود که مورد موافقت مدیر عامل شرکت قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار