نخستین خانه‌ی هلال روستایی به‌عنوان پایلوت کشوری در روستای خواجه نفس شهرستان گمیشان استان گلستان افتتاح شد.
کد خبر: ۲۴۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 16 June 2016
نخستین خانه‌ی هلال روستایی به‌عنوان پایلوت کشوری در روستای خواجه نفس شهرستان گمیشان استان گلستان افتتاح شد.
حسین احمدی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین خانه‌ی هلال روستایی استان گلستان اظهار داشت: علت انتخاب روستای خواجه نفس به عنوان پایلوت کشوری خانه‌ی هلال روستایی، کم‌برخوردار بودن و حادثه‌خیز بودن این منطقه بوده است.
وی با اشاره به این‌که نمایندگی هلال‌احمر گمیشان با کمک خیران با یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار افتتاح شده ابراز امیدواری کرد که این پروژه هم برای شهرستان منشا خیر و برکت باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان تصریح کرد: جذب و ساماندهی اعضا، ترویج صلح و نوع‌دوستی، ارائه‌ی آموزش‌های امدادی، شناسایی خیران روستا، برگزاری مانورهای امدادی، ارائه‌ی خدمات به نیازمندان ازاهداف خانه‌های هلال است.
احمدی گفت: این خانه‌ی هلال روستایی بدون نیروی رسمی هلال احمر و کارمند جمعیت و تنها با مشارکت اعضای داوطلب و خیران اداره می‌شود.
وی تصریح کرد: در خانه‌ی هلال زمینه حضور و مشارکت واقعی و مؤثر قشرهای جامعه در فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه و ارائه‌ی خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه با ایجاد ساختارهای داوطلب‌محور فراهم شده است.
مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در حاشیه مراسم افتتاح نمایندگی هلال احمر شهرستان گمیشان با اشاره به این‌که خانه‌ی هلال خواجه نفس پایلوت کشوری است، گفت: در ‌گمیشان امکانات هلال‌احمری را نداشتیم و با نشست‌هایی که در سطوح بالا انجام شد به این نتیجه رسیدیم که این دو افتتاح را داشته باشیم.
فرماندار گمیشان نیز در این مراسم گفت: وضعیت اقلیمی منطقه و فعال بودن خیران سبب شد که خانه هلال خواجه نفس را که پایلوت کشوری است، افتتاح کنیم و افتتاح نمایندگی هلال احمر در این شهرستان و استقرار دیگر ادارات از دغدغه‌های اصلی این شهرستان است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار