25 خط از خطوط تاکسیرانی شهر همدان 20 درصد افزایش نرخ در جهت رُند شدن کرایه داشته باشند.
کد خبر: ۲۴۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 16 June 2016
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان پیشنهاد کرد: 25 خط از خطوط تاکسیرانی شهر همدان 20 درصد افزایش نرخ در جهت رُند شدن کرایه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان که درخصوص درخواست رُند شدن نرخ کرایه تاکسی‌ها برگزار شده بود، اظهار کرد: در افزایش قیمتی که به تازگی در کرایه تاکسی‌ها اعمال شد، طی ابلاغ مرکز درمجموع، 13 درصد نرخ کرایه‌های تاکسی اضافه شد اما در برخی از خطوط تاکسیرانی رند نبودن نرخ‌ها و مشکل تهیه پول خُرد نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: نرخ کرایه 25 خط از کلیه خطوط تاکسی‌های شهری رند نیست و نیازمند تهیه پول خرد است بنابراین به درخواست سازمان تاکسیرانی تصمیم گرفته شد در این کمیسیون موضوع رند شدن نرخ کرایه این خطوط مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه رند شدن رو به بالا در 7 خط افزایش 150 تومانی بر نرخ اولیه را دربر دارد گفت: ممکن است این افزایش قیمت به جهت رند شدن نرخ، نارضایتی‌هایی در پی داشته باشد اما اگر رند شدن نرخ به سمت پایین صورت گیرد عملا افزایشی در کرایه این خطوط اعمال نشده که با درنظر گرفتن شرایط دیگر خطوط و احتمال افزایش نرخ بنزین در سال‌جاری، این اقدام منصفانه به‌نظر نمی‌رسد.

 وی شرط رند شدن کرایه در این خطوط را عدم اعمال افزایش نرخ در سال آینده عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سطح و پایه کرایه تاکسی در شهر همدان پایین است و با درنظر گرفتن شرایط کلی افزایش قیمت کرایه پیشنهاد می‌کنیم 25 خط از خطوط تاکسیرانی 20 درصد افزایش نرخ در جهت رند شدن کرایه داشته باشند اما در صورتی‌که این پیشنهاد مورد تصویب شورای شهر قرار بگیرد، سال آینده نباید هیچ افزایش نرخی در این خطوط اعمال شود.

همدان آماده استقبال از مسافران فصلی و عید فطر می‌شود

گردان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حجم گسترده مسافران در ایام تعطیلات عید فطر در شهر، بر لزوم آمادگی شهرداری در استقبال از آنها تأکید و تصریح کرد: تعطیلات عید فطر با وجود کوتاهی حجم بسیاری از مسافران را به نسبت فصل تابستان دربر دارد و تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد شهرداری باید آمادگی بیشتری برای پذیرایی از این افراد در ابعاد مختلف خدمات شهری از جمله روشنایی معابر، ساماندهی فضای سبز و پارک‌ها، ترافیک و ... اعمال کند.

وی بیان کرد: با وجود اقدامات متعددی که در پارک‌ها و فضای سبز شهر صورت گرفته، اشکالاتی هم وجود دارد که باید سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا مشکل روشنایی معابر را سرفصل یکی از اقدامات شهرداری در این ایام برشمرد و تشریح کرد: البته این موضوع تنها در اختیار شهرداری نیست و کمبود نور چراغ‌های معابر که گلایه اغلب مسافران و شهروندان است، باید توسط اداره برق اصلاح شود.

وی با تأکید بر ضرورت بهبود فضای سبز شهر عنوان کرد: به علت کمبود آب، تقلیل کاشت چمن و استفاده از گونه‌های گیاهی متنوع در دستور کار شهرداری قرار گرفته است اگرچه سازمان پارک‌ها و فضای سبز با وجود بحران کم‌آبی در این بخش فعالیت‌های مطلوبی داشته و توانسته بیش از 90 درصد فضای سبز شهر را با آب غیرشرب آبیاری کند اما با توجه به ورود به فصل تابستان و اقبال خانواده‌ها نسبت به تفرج در فضای سبز باید تقویت فضاهای سبز شهری در دستور کار قرار گیرد.

این عضو شورای شهر همدان گریزی هم به موضوع اولویت‌بندی بودجه‌ فضای سبز شهری درچهارراه مزدقینه داشت و تبیین کرد: در بودجه سال 95، فضای سبز چهارراه مزدقینه اولویت 3 گرفته است اما با توجه به کاشت درختان در این فضا و با درنظر گرفتن لزوم توجه به این منطقه محروم پیشنهاد می‌شود اولویت بودجه‌ای فضای سبز این منطقه به اولویت یک ارتقاء یابد.

سرافرازی شهرداری از برپایی موفق نماز عیدفطر در سال گذشته

در ادامه این جلسه و طی بررسی عملکرد شهرداری در برپایی نماز عید فطر سال گذشته رئیس کمیسیون خدمات شهری به توفیق شهرداری در این امر تأکید داشت و گفت: اگرچه در سال‌های قبل‌تر هم شهرداری نقش عمده‌ای در برپایی نماز عید فطر داشت اما سال گذشته با محوریت شهرداری در رأس امور این توفیقات پررنگ تر و چشمگیرتر و باعث سرافرازی شهرداری بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار