متاسفانه استاندار همدان تصمیم وزیر صنعت و معدن مبنی بر واگذاری بازرسی واحدهای صنفی به اتاق اصناف را وتو کرده که این موضوع خلاف است.
کد خبر: ۲۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 16 June 2016
رئیس اتاق اصناف همدان گفت: متاسفانه استاندار همدان تصمیم وزیر صنعت و معدن مبنی بر واگذاری بازرسی واحدهای صنفی به اتاق اصناف را وتو کرده که این موضوع خلاف است.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا فرسایی وحید در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان اظهار داشت: بخشنامه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر انجام بازرسی از واحدهای خرده‌ صنفی توسط اتاق اصناف به استان‌ها از جمله همدان ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس این بخشنامه وزیر، بازرسی از خرده‌فروشان صنفی برعهده اتاق اصناف است، عنوان کرد: متاسفانه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان عنوان می‌کند استاندار همدان موافق چنین موضوعی نبوده و دستور داده حوزه نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن همدان نیز در زمینه بازرسی از خرده‌فروشان ورود پیدا کند.

فرسایی وحید با طرح این سئوال که آیا نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتبار ندارد، گفت: نامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان و استاندار همدان در این زمینه به اتاق اصناف ایران ارسال شده تا موارد از این طریق پیگیری شود.

وی بیان کرد: اگر نامه وزیر یک کشور در استان وجاهت قانونی ندارد بهتر این است که دیگر نامه‌ای از این وزارتخانه به استان ارسال نشود چراکه وقتی نامه‌ای مورد قبول واقع نمی‌شود چرا باید آن نامه ارسال شود.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت میانی دولتی مشکلات بسیاری وجود دارد، گفت: تصمیماتی در حوزه کلان کشور گرفته می‌شود ولی در حوزه مدیران میانی این تصمیمات اجرایی نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه 85 درصد سیستم توزیع کشور و 18.5 درصد از تولید ناخالص داخلی توسط اصناف مدیریت می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه اصناف هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده‌اند که باید تجدیدنظری در این زمینه صورت گیرد.

فرسایی وحید با تاکید بر اینکه از بالاترین مدیر تا مدیران دیگر استان همدان گله‌مند هستیم، تصریح کرد: وقتی به اصناف نیاز دارند همیشه این قشر را مورد توجه قرار می‌دهند ولی در ایامی که مربوط به روز اصناف است تنها تعداد محدودی این روز را تبریک می‌گویند.

وی با اعلام اینکه تاکنون اصناف در زمینه‌ها و مناسبت‌های مختلف پیشگام بوده‌اند، اظهار داشت: عملکرد اتاق اصناف همدان در مقایسه با بیشتر دستگاه‌های دولتی و اجرایی بهتر است.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه امیدواریم امسال با نامگذاری سال قدمی برای اصناف و بازاریان بردارند، گفت: اصناف در تمامی زمینه‌ها که احساس مسئولیت کرده ورود داشته است ولی باید از سوی مسئولان نیز این حضور پاسخ داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار