کد خبر: ۲۴۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 12 June 2016
نماینده مردم ساری با مطرح کردن سوء‌مدیریت در استان مازندران برای مدیران استان خط و نشان کشید و این موضوع ممکن است زمینه تغییر و تحول اساسی مدیریتی در استان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نماینده مردم ساری و میاندورود در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه استان مازندران به مشکلات و مسائل استان مازندران از جنس مدیریتی اشاره کرد و پرده از واقعیت‌های برداشت که مردم استان سه سال با آن دست و پنجه نرم می‎کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از سوء مدیریت در استان مازندران گلایه کرد و از اینکه مدیران که در استان حضور دارند در سطح و تراز استان نیستند.

وی در ادامه خواستار استعفای مدیران کم‌کار در استان مازندران شد، که این موضوع در استانی که وقتی یک پست خالی پیدا می‎شود چندین نفر صف می‎کشند بعید است.

نشانه کم‌کاری در استان مازندران در حوزه‌های مختلف به خوبی قابل لمس است، وقتی باران کوچکی در استان سیل می‎شود، وقتی 70 درصد واحدهای تولیدی استان تعطیل است، وقتی بخش اعظمی از شهرک‌های صنعتی استان مازندران تعطیل هستند، وقتی زباله هنوز مشکل اصلی و اساسی استان است، وقتی با وجود تولید مناسب برنج درست در زمان تولید این محصول در استان برنج وارد می‌شود، وقتی کیوی استان مازندران به راحتی در انبارها از بین می‎رود و وقتی مرکبات با وجود تولید مناسب راهی برای صادرات نمی‎یابد وقتی آمار تعداد افراد بیمه بیکاری بگیر روز به روز در حال افزایش است، باز هم می‌شود مدیری از عملکرد خویش دفاع کند ولی تاکنون سابقه نداشت که مدیری استعفا دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود باب جدیدی برای بیان مشکلات و موانع باز کرد، این روند به شرطی موفق است که سایر نمایندگان مجلس ضمن پیگیری مطالبات شهرستانی به فکر توسعه استان نیز باشند.

باب جدیدی در گلایه از مسؤولان استانی باز شد، به شرطی که این روند تداوم داشته باشد، خود نظارتی امری است غیرقابل اجرا ولی مردم و رضایت‌مندی آنها از عملکرد مسؤولان اجرایی بهترین گواه برای کارآمد و یا ناکارآمد بودن برنامه‌های مسؤولان اجرایی است.

وقتی در روز سه‌شنبه‌های ملاقات عمومی صفی طولانی در دفتر مدیر ایجاد می‎شود، نشان می‎دهد که مدیریت اداره ناکارآمد است.

وقتی مسؤول کشوری به استان مراجعه می‎کند و هزاران نامه و درخواست برایش ارسال می‎شود نشان از ناکارآمدی سیستم و مدیریت دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود به بحث خود نظارتی در استان اشاره کرد، خود نظارتی در استانی که همه مسؤولان و متولیان از عملکرد خویش رضایت دارند و معتقدند که به همه منویات دولت به صورت مناسب عمل کردند و حتی این موضوع را بارها و بارها در جلسات و نشست‌ها مطرح می‌کنند، آیا قابل اجرا است!

به عنوان نمونه در روزهای اخیر وقتی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد که با اقتدار از محیط زیست استان دفاع می‎کند، خرسند شدیم ولی وقتی مستند دفن نامناسب زباله در بالادست رودخانه هراز از شبکه طبرستان پخش شد، به خودمان لزریدیم.

به خودمان می‎لرزیم که زباله مرکز استان مازندران تنها 10 روز قرار بود به 130 کیلومتر بالاتر از ساری منتقل شود و این روند 10 ساله شد.

به خودمان لرزیدیم که محل تجمیع زباله در شهرستان بابلسر و فریدونکنار نزدیک دریا است و با وجود تذکرات جدی درباره مشکلات زباله ولی هنوز دریغ از احداث یک کارخانه زباله سوز مناسب در استان مازندران!

در روزهای اخیر بحث توقف جاده ساری ـ تاکام مطرح شد، مسؤول وقت در جلسه شورای اداری از توقف این طرح خبر می‎دهد ولی در مصاحبه‌ای دیگر مسؤول اصلا بحث توقف اجرای این را به صورت کلی رد می‎کند و این در حالی است که مردم که از کنار این محور روزانه تردد می‎کنند اصلا شاهد عملیات عمرانی نیستند.

مازندران سالانه به عنوان استان برتر از نظر حضور گردشگر مطرح است ولی هنوز سهم استان مازندران از محل حضور گردشگر و منابع درآمدی که برای استان جذب می‎شود مشخص نیست.

جای گلایه است که مجتمع آبرسانی تلمادره که با وجود افتتاح در حدود سه سال قبل و هزینه میلیاردی هنوز برای مردم منطقه غیرقابل استفاده است و مسؤولان استانی و شهرستانی حتی برای یک بار هم که شده به سراغ مردم منطقه نرفتند تا درد و دل آنها را بشنوند.

مازندران 360 کیلومتر ساحل در اختیار دارد، در زمان اجرای طرح‌های دریا همه تلاش متولیان استانی بر این است که آمار غریق را کاهش دهند، این موضوع نشان از مسؤولیت پذیری آنها در قبال مردم را دارد ولی آیا نمی‎شود از این ساحل هم برای کسب درآمد استان و توسعه آن نیز استفاده بهینه شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود بابی را در انتقاد از مسئولان استانی باز کرد که کمتر در دورهای قبلی حضور وی در مجلس سابقه داشت حال باید دید این خط و نشان تحول و تغییر در استان ایجاد می‌کند؟

----------------------------------

یادداشت: جاوید عباسی/ فارس

-----------------------------
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار