رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر بندرعباس گفت: کم‌توجهی به روستاهای هرمزگان سبب تشدید حاشیه‌نشینی و رقم خوردن شرایط سخت برای روستائیان خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 12 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رضا حیدری‌زاده در نشست امروز شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: آخرین پرده از عملکرد ننگین سران سعودی، بازیچه قرار دادن سازمان ملل متحد و مجامع حقوقی بین‌المللی است به طوری که آنها را از لیست ناقضان حقوق کودک در جهان خارج کرده‌اند و شکی وجود ندارد که این اقدام با لابی‌گری و پرداخت رشوه صورت گرفته است.
 
وی افزود: محروم کردن مردم ایران از حج ابراهیمی و بازی سیاسی سران آل سعود با موضوع حج اقدام زشت و زننده‌ای است که اعتراض همه ملت‌های مسلمان را بدنبال داشته است.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: فاجعه منا و کشته شدن شمار زیادی از حجاج بیت‌الله الحرام در اثر بی‌کفایتی سران آل سعود رخ داد و انتظار داریم تا جمهوری اسلامی ایران در مواضع بین‌المللی خود در برابر این اقدامات سعودی‌ها ایستادگی کنند.
 
حیدری‌زاده در ادامه اظهارات خود به مشکل حاشیه‌نشینی در شهر بندرعباس و شهرک‌سازی بی ضابطه و غیرکارشناسی اشاره کرد و گفت: حاشینه نشینان شهر بندرعباس به شهرک پیامبراعظم (ص) بدون هیچ امکانات رفاهی و آموزشی و درمانی نقل مکان کرده‌اند و روستانشینان بسیاری به تازگی در حال مهاجرت به مناطق حاشیه‌ای شهر بندرعباس هستند.
 
وی با بیان این که عوارض ناشی از حاشیه‌نشینی بر شهر تحمیل می‌شود، عنوان کرد: عدم توجه به آب، برق، بهداشت، راه  اشتغال در روستا موجب رقم خوردن موج جدیدی از مهاجرت به سمت شهرها بخصوص به سمت شهر بندرعباس شده است و در حالی که انتظار می‌رفت ساخت شهرک پیامبراعظم بتواند بخشی از حاشیه‌نشینی در بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس را رفع کند اما این گونه نشد.
 
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: هرمزگان برای عبور از مشکلات اساسی‌اش به تغییر نگاه ملی به آن نیاز دارد تا دامنه اعتبارات ملی به این استان افزایش یافته و در برنامه‌ریزی‌های کلان با محوریت این استان، نظرات و نیازهای مردم این منطقه نیز لحاظ شود.
 
حیدری‌زاده اضافه کرد: روستاهایی در اطراف شهر بندرعباس وجود دارند که از بشاگرد محروم‌تر هستند و باید فکری اساسی به حال این مناطق شود.
 
وی از نمایندگان استان هرمزگان نیز خواست تا با جهت‌دهی نگاه مسئولان و وزرای اقتصادی دولت به رفع این محرومیت‌ها کمک کنند و با انسجام و همدلی میان خود شرایط را برای توسعه هرمزگان مهیا سازند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار