معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که هرنوع ساخت وساز در حریم آثار تاریخی ممنوع است گفت: دکل مخابراتی که در حریم قلعه تاریخی شامبراکان گچساران واقع شده است ، باید سریعتر جابه جا شود.
کد خبر: ۲۴۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 11 June 2016
مسعود شفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایه های این دکل در محدوده درب ورودی قلعه شامبراکان قرار دارد و این امر مشکلاتی را برای تعیین حریم و ساماندهی این بنای تاریخی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: کار پیگیری جا به جایی و یا تخریب این دکل مخابراتی از سوی امور حقوقی این اداره کل میراث فرهنگی در مراجع قضایی درحال پیگیری است .
شفیعی تصریح کرد: قلعه تاریخی شامبراکان جزو آثار به جای مانده از آواخر دوره قاجاریه با شماره 19757 در آبان 86 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شفیعی گفت: برای انجام مراحل تعیین حریم و درآینده نیز مرمت و ساماندهی بنا و محوطه قلعه شامبراکان جا به جایی دکل مخابراتی یک ضرورت انکارناپذیر است .
معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان دارای حدود 700 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
رئیس اداره مخابرات گچساران گفت: دکل مخابراتی شامبراکان با موافقت دهیاری و شورای روستا در محل قلعه تاریخی روستا نصب شده است.
فریدون کرمی افزود: چنانچه میراث فرهنگی به ادامه فعالیت این دکل در این محل موافق نباشد این دکل به مکان دیگری جابه جا خواهد شد که انجام این کار مستلزم زمان و نیز تامین هزینه است.
وی اظهار کرد: این دکل مخابراتی برای پوشش ارتباطی جاده گچساران به چرام و سه روستای مجاور آن ایجاد شده است.
روستای شامبراکان در 30کیلومتری جاده دوگنبدان - چرام واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار