معاون حمل ونقل منطقه 17 راه آهن شهری را یکی از معضلات منطقه 17 دانست و اظهار امیدواری کرد که طرح جابه جایی راه آهن شهری هرچه سریع تر به مرحله اجرای درآید.
کد خبر: ۲۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 08 June 2016
مهدی نوروزی با اشاره به مشکلات ناشی از راه آهن شهری در منطقه 17 گفت : راه آهن تهران- تبریز وراه آهن اهواز -تهران منطقه 17 را به دوقسمت تقسیم کرده است مشکل اصلی ما راه آهن تهران تبریز بود که درست از وسط بافت مسکونی این منطقه عبور می‌کرد.

نوروزی افزود : زمانی که راه آهن تهران تبریز زیر زمینی شد دسترسی بین شمال وجنوب منطقه را تسریع کردیم در این اقدام 11 تقاطع شمالی وجنوبی منطقه را احیا کردیم.

وی با تشریح وضعیت تردد منطقه 17 گفت : درحالی درگذشته فقط دو سوزنبانی و یک زیر گذر داشتیم . ولی با اقدامات و بازگشایی تقاطع ها تردد بین شمال وجنوب منطقه بسیار راحت تر از گذشته شده است.

وی با اشاره به اثرات تخریبی راه آهن شهری در این منطقه گفت :یشتر اثر ایستگاه راه آهن در منطقه 17 است و زیرزمینی شدن قطار دیزلی هم از آلودگی آن از اثر تخریبی بر محیط زیست و سلامت مردم  آن کم کمک نمی کند . این منطقه مامن بی دفاع شهری شده و تبدیل به محلی برای معتادان و کارتن خواب ها است که امیدوارم با تصمیم گیری کلان مسئولان دولتی و شهری  این مشکل حل شود.

وی با اشاره به برنامه های منطقه 17 برای سامان دهی حمل و نقل منطقه گفت :درحال حاضر تلاش می کنم تمامی المان های حوزه شهری را وارد سامانه جی آی اس کنیم . تعداد گارد ریل، ایستگاه های اتوبوس ،کلیه تابلوها وعلام راهنمایی رانندگی در این سامانه ثبت می شوند. همچنین طراحی سامانه هوشمند، نظارت ما را بر حمل ونقل منطقه ارتقا بخشیده ونگهداشت حمل ونقلی را تسریع می کند.

نوروزی تصریح کرد :این اتفاق در یکی از نواحی تهران در حال انجام است به عبارت دیگر ما اولین ناحیه از 123 ناحیه شهرتهران هستیم که این اقدام را انجام داده ایم. قطعا این اتفاق در هزینه نگهداشت ما حوزه ترافیک کاهش خواهد داد.

وی در ادامه افزود: در بخش حمل ونقل عمومی همپوشانی وپیوستگی راه های حمل ونقل عمومی از اقدامات دیگر ما در حوزه حمل ونقل عمومی است تا مردم به راحتی در سطح منطقه جابه جا شوند. البته لازم است مصوبه ای برای خط منطقه ای ایستگاه زمزم تا میدان آذری در نظر گرفته شود.

معاون و حمل ونقل منطقه 17 با اشاره به برنامه های درحال انجام برای سامان دهی منطقه گفت: نقشه راه تصادفات ونقاط حادثه خیز منطقه 17 در حال شناسایی است که این موضوع در جلساتی با پلیس راهور و معتمدان محل درحال بررسی است و بازدیدهای منطقه ای انجام شده است . هدف ما این است که با اقداماتی ساده ای نظیر چراغ راهنمایی و غیره منطقه را از تصادفات ایمن کنیم ونقشه ای برای ایمنی منطقه داشته باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار