به همت یک نخبه هرمزگانی، دستگاه آشکارساز هسته‌ای در کشورمان ساخته و به ثبت رسید.
کد خبر: ۲۴۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳ 08 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، یک مخترع بندرعباسی موفق به ساخت دستگاه آشکارساز هسته‌ای شده که تاکنون نمونه‌ای از آن در جهان اختراع نشده است.خبرگزاری فارس: دستگاه آشکارساز هسته‌ای در کشورمان ساخته و به ثبت رسید
 
منصور فرهادی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در همین زمینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دستگاه آشکارساز هسته‌ای با همکاری پژوهشکده‌های تک کرمان و با صرف هزینه حدود یک‌میلیارد ریال ساخته شده است.
 
وی افزود: این دستگاه آشکارساز هسته‌ای توانایی شناسایی و رویت ذرات آلفا، بتا و گاما را دارد و روش بکاربرده شده در شیوه و نوع ساخت این دستگاه موجب شده تا بیش از 100 برابر از نمونه غیرمشابه روسی آن قوی‌تر باشد.
 
این مخترع هرمزگانی از ثبت این اختراع در اداره ثبت اختراعات ایران خبر داد و عنوان کرد: گواهی ثبت اختراع این محصول به دبیرخانه نمایشگاه اختراعات آلمان واقع در نورنبرگ ارسال و پذیرش شده است.
 
فرهادی خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار مرکز پزشکی هسته‌ای در کشورمان فعالیت دارند که سالانه بالغ بر یک‌میلیون نفر از خدمات و تلاش‌های این مراکز بهره می‌برند و تلاش برای ساخت نیازهای صنعتی این مراکز در داخل کشورمان کمک بزرگی به ایجاد خودکفایی بوده است.
 
این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان بیان داشت: امیداریم بتوانیم با سفر به آلمان و دفاع مناسب از این اختراع، امکان تجاری‌سازی آن را فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد از رضوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
ایول افتخار ما بندر عباس و جوانانش ♡
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار