کد خبر: ۲۴۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 07 June 2016
مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه مازندران از امضای تفاهمنامه این دانشگاه با اپوله لهستان خبر داد.

تابناک مازندران/ محمود عزیزی گفت: گسترش روابط برون‌مرزی با دانشگاه‌های آسیایی و اروپایی از اهداف بلندمدت دانشگاه مازندران است.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه 16 خرداد ماه تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه اپوله لهستان در دانشگاه مازندران امضا شد، خاطرنشان کرد: با دانشگاه گوانجو چین، آستراخان روسیه و دانشگاه قرقیزستان هم تفاهم‌نامه همکاری داریم.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه مازندران با اشاره به رایزنی دانشگاه مازندران با چهار دانشگاه تراز بالای اروپایی، تصریح کرد: دانشگاه رم و میلان ایتالیا و دانشکده شیمی دانشگاه استراسبورگ و دانشگاه دورتموند هم جزو این موارد هستند.

عزیزی با بیان اینکه دانشگاه مازندران ظرفیت این را دارد که به مرکزی برای ترویج زبان فارسی، تمدن اسلامی و ایرانی قرار گیرد، تأکید کرد: برخی از اساتید دانشگاه مازندران هم در دورتموند دوره آموزشی می‌گذرانند.

وی دانشجویان خارجی دانشگاه مازندران را 30 دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عنوان کرد و افزود: دانشگاه به‌صورت جدی در پی برقراری ارتباط و همکاری با دانشگاه‌های خوب آسیایی و اروپایی است.

عزیزی شباهت‌های بابلسر به اپوله لهستان را از دلایل همکاری با این دانشگاه دانست و گفت: از نظر جمعیتی و ساختارهای کشاورزی شباهت‌هایی به این منطقه دارد که در حوزه اعزام دانشجو و استاد، برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های آموزشی و پژوهشی با این دانشگاه و همکاری‌های دیگر  انجام می‌گیرد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار