کد خبر: ۲۴۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 07 June 2016


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: توسعه سرانه فضاهای سبز کرج در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا زین‌العابدینی بعد از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از ویژه‌‌نامه محیط زیست استان البرز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌های اساسی برای توسعه سرانه‌های فضاهای سبز در این کلانشهر انجام شود، افزود: در این راستا باید در مناطق مختلف این کلانشهر با ایجاد بوستان و پارک‌ها بر توسعه فضاهای سبز بیفزاییم.

وی افزود: با توجه به تمامی اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فضاهای سبز اما رشد جمعیت در کرج سبب شده است که این میزان ایجاد فضاهای سبز نتواند پاسخگو باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرداران در مناطق مختلف باید کمبودها در این زمینه را مورد بررسی قرار دهند افزود: اولویت ایجاد فضاهای سبز در مناطق محروم و کم برخوردار است لذا باید تمام تلاش خود را برای توسعه فضاهای سبز در این کلانشهر انجام دهیم.

زین‌العابدینی ادامه داد: کرج برای تنفس نیازمند توسعه فضاهای سبز است لذا باید این مهم به دقت دنبال شود سرانه فضاهای سبز در کرج به استانداردهای لازم برسد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به باغ تاریخی سیب مهرشهر کرج اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته وضعیت این باغ هم اکنون در شرایط مناسبی است.

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، حفظ و احیای مجدد این باغ به عنوان یکی از مهمترین ریه‌های تنفسی کلانشهر کرج باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

زین‌العابدینی درادامه سخنان خود در خصوص ساخت ساختمان‌های جدید در کرج گفت: در این راستا از این پس صدور پایان‌نامه برای هر ساختمانی تنها با اختصاص 20 درصد از فضای ساختمان به فضاهای سبز امکان‌پذیر است.

وی این اقدام را نیز درراستای توسعه فضاهای سبز در کرج اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار