کد خبر: ۲۴۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 07 June 2016
دکتر فیض الرحمن رسولی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از فروشندگان مواد غذایی با توجه به افزایش دما در منطقه کالاهای خود را در مکانهای مناسب و سرد قرار نمی دهند و این مواد بعلت گرما به سرعت فاسد می شود.
وی ادامه داد: فروشندگان ایرانشهری تنها به تاریخ انقضای مواد توجه می کنند که اصلا مورد تائید بهداشت نیست.
وی تصریح کرد: بر اساس ماده 13 قانون مواد خوراکی و آشامیدنی با عاملان فروش مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته برخورد می شود و علاوه بر جمع آوری و معدوم کردن مواد غذایی، متصدیان متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: مواد غذایی جمع آوری شده در این مدت شامل حبوبات، کنسروجات، شیر، ماست، سوسیس، کالباس، آب معدنی، تخم مرغ، پفک، بیسکویت و ماکارانی بوده است.
دکتر رسولی زاده از شهروندان خواست تا ازخرید مواد غذایی از افراد دوره گرد خودداری و به تاریخ تولید، انقضاء و پروانه بهداشتی درج شده بر روی بسته بندی مواد غذایی توجه کنند.
وی همچنین خبر از طرح تشدید نظارت بر واحدهای توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با متخلفین عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی طبق قانون برخورد می شود.
دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تعدادی از شهرستانهای جنوب سیستان و بلوچستان شامل ایرانشهر، نیکشهر، دلگان، فنوج، قصرقند و سرباز را زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.
ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار