کد خبر: ۲۴۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 06 June 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش صادرات کالاهای تولید استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش تابناک مازندران، محمد محمدپورعمران اظهار کرد: صادرات گل و گیاه استان در دو ماهه سال 95 حدود 327 تن به ارزش بیش از 978 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب 27 و 28درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: انواع گل وگیاه شامل شاخه بریده، اصله درخت و درختچه و گیاهان آپارتمانی به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر مانند ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان وکشورهای حوزه خلیج فارس وکشورهایی چون عراق و غیره صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ظرفیت مازندران را در تولید و صادرات گل و گیاه به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب، خاک حاصلخیز، بسیار مهم دانست و گفت: مازندران رتبه نخست استان در تولید گل های آپارتمانی وگلدانی و همچنین درختچه های زینتی و رتبه دوم در تولید گل های شاخه بریده در سطح کشور را دارا است و وجود بازارهای مناسب در کشورهای منطقه فرصتی بسیار خوب برای صدور این محصولات است.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود به رشد 22 درصدی صادرات نوشابه و آب معدنی مازندران طی دو ماهه سال 95 اشاره و خاطرنشان کرد: صادرات نوشابه و آب معدنی در دو ماهه امسال، 593 تن به ارزش بیش از 433 هزار دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی تصریح کرد: از لحاظ وزنی صادرات نوشابه و آب معدنی در دو ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب 3 و 22 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: صادرکنندگان استان انواع نوشابه و آب معدنی تولید شده استان را به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر مانند ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و عراق صادر کردند.

محمدپور همچنین به رشد 14  درصدی صادرات سیمان مازندران طی دو ماهه سال 95 اشاره و اظهار کرد: در دو ماهه نخست سال 95 ، میزان 117 هزار و 511 تن سیمان به ارزش 5 میلیون و 181 هزار و 168 دلار از گمرک‌های استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب 9 و 14 درصد رشد داشته است.

وی همچنین افزود: کشورهای منطقه آسیای میانه نظیر آذربایجان، قزاقستان و روسیه مهم‌ترین مقصد سیمان صادراتی مازندران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته صادرات سیمان این استان به دلیل برخی مسائل منطقه‌ای کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد: با رفع مسائل و مشکلات منطقه‌ای و گشایش در فعالیت‌های اقتصادی کشور و با یک برنامه ریزی مناسب و حرکت به سمت تولید صادرات محور، صنعت سیمان استان جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار