کد خبر: ۲۴۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 06 June 2016
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: واحدهای تولیدی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، از تسهیلات حمایتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش تابناک مازندران، محمود نوربخش، عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نکا و در جمع مدیران این شهرستان اظهار کرد: ارائه تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و پروژه‌‌های نیمه‌تمام از جمله برنامه‌های مهمی است که با قوت دنبال می‌شود تا با ارائه تسهیلات، واحدهای تولیدی فعال شوند.

وی با اشاره به پرداخت 470 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دولت به 355 واحد صنعتی نیمه‌تمام، افزود: در این راستا 355 پروژه با اعتباری بالغ بر 470 میلیارد تومان برای استان مازندران در نظر گرفته شده است تا منابع مالی برای ادامه کار و پیشرفت فیزیکی و همچنین تامین سرمایه در گردش فراهم شود و واحدهای تولیدی با فعالیت در عرصه اقتصاد، کمک کار تولیدات داخلی و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه باشند.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه براساس اعلام دستورالعمل، واحدهای صنعتی نیمه‌تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان مازندران می‌توانند از این اعتبارات و تسهیلات برخوردار شوند، یادآور شد: متقاضیان بهره‌گیری از تسهیلات حمایتی، می‌توانند با نام‌نویسی در سایت بهین‌یاب وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، از این اعتبارات دولتی بهره‌مند شوند.

این مسؤول ادامه داد: برای این اعتبارات سقف تعیین شده است و مازندران تا 470 میلیارد تومان در این مرحله براساس دستورالعمل ارائه شده، می‌تواند تسهیلات حمایتی به صنایع پرداخت کند که امیدواریم با جذب این منابع به‌توان، صنایع بیشتری را نیز در آینده از این تسهیلات حمایتی دولت بهره‌مند کرد.

نوربخش گفت: باید برای اعطای این تسهیلات، اولویت‌بندی مناسب برای افراد انجام شود و متقاضیان واقعی در این راستا شناسایی و با هدایت به سامانه بهین‌یاب، برای برخورداری از این تسهیلات ثبت‌نام شوند.

وی افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مازندران با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل استان تشکیل شده است و این ستاد در شهرستان‌ها نیز با فرماندهی فرمانداران تشکیل شده است تا اقتصاد مقاومتی عملیاتی وبه ‌درستی اجرایی شود و تنها در قالب شعار باقی نماند.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه باید در روستاها نیز بر نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی فعال‌تر از گذشته وارد شد، ادامه داد: راه‌اندازی یک طرح مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح روستاها از جمله طرح‌هایی است که با کمک دهیاری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و این مسأله با قوت در حال پیگیری و انجام است.

این مسؤول گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومت، توجه به طرح‌های اولویت‌دار و نیمه تمام از برنامه‌های مهم در دستور کار است که با قوت دنبال می‌شود و فرمانداران و مسؤولان ادارات در شهرستان‌ها نیز براساس همین مسأله برنامه‌ریزی کنند تا در اجرای اقتصاد مقاومتی قوی‌تر از گذشته وارد شوند و هم‌گرایی، وحدت و اعتمادسازی در دستور کار قرار گیرد.

کمبود نقدینگی مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی است

فرماندار نکا نیز با بیان اینکه کمبود نقدینگی مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی در شهرستان نکا همچون سایر شهرستان‌های استان مازندران است، یادآور شد: پرداخت 470 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دولت به 355 واحد صنعتی نیمه تمام در واقع سیستم رقابتی برای کل کشور است که باید برای جذب هر چه بیشتر این اعتبارات تلاش کنیم.

جعفر احمدی اظهار کرد: این تسهیلات حمایتی اعلام شده برای صنایع کوچک و متوسط است و لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب برای این منظور وارد و در جذب مناسب این اعتبارات تلاش شود تا با برخورداری از این تسهیلات، شاهد رونق اقتصادی در منطقه و استان باشیم.

وی بدون اشاره به تعداد طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان نکا گفت: طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی مختلفی در سطح شهرستان وجود دارد که باید براساس اولویت‌بندی برای نهایی شدن و تکمیل این طرح‌ها اقدام شود و همه مسؤولان و مردم باید با هم‌فکری، وحدت و اتحاد برای اتمام این پروژه‌ها و رشد و شکوفایی اقتصادی تلاش کنند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار