رئیس سازمان نام مهندسی معدن ایران گفت: بیش از 5 هزار و 802 معدن در کشور فعال، 2 هزار و 836 معدن غیرفعال و 290 معدن در حال تجهیز است.
کد خبر: ۲۴۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 06 June 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: نادعلی اسماعیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش‌های انجام‌شده در سال گذشته 370 میلیون تن مواد معدنی استخراج شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به 450 میلیون تن افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی بیشتر بهره‌برداران معادن کشور را به خود اختصاص داده و این تعامل و همکاری با شدت ادامه دارد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران تصریح کرد: این سازمان در سال 1381 فعالیت خود را در رشته‌های معدن، زمین‌شناسی و متالوژی استخراج و نقشه‌برداری آغاز کرد و هم‌اکنون با 36 هزار عضو مشغول فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی است.

اسماعیلی بیان داشت: از تعداد اعضای سازمان نظام‌مهندسی معدن کشور 9 هزار نفر تأیید صلاحیت شده و 73 نفر آقایان و 27 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که نشان از گسترده بودن این سازمان در ابعاد مختلف است.

وی اضافه کرد: از تعداد اعضای سازمان نظام‌مهندسی کشور 38 درصد در رشته معادن، پنج درصد زمین‌شناسی، یک درصد متالوژی استخراجی، 82 درصد کارشناسی، 16 درصد کارشناسی ارشد و 1.5 درصد دکترا هستند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران بیان داشت: حفظ، بهره‌وری منابع معدنی، ترویج اصول فنی، مهندسی و نیز توجه به آموزش‌های کاربردی با همکاری دانشگاه از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار