کد خبر: ۲۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵ 18 April 2015
به گزارش تسنیم، دو پروژه فرهنگی، اجتماعی در منطقه دو تهران با حضور حجت الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، حجت الاسلام کوششی دبیر شورای عالی قرآنی، عابد ملکی، شهردار منطقه دو و جمعی از مدیران شهری به بهره برداری رسید که طی آن نخستین دارالقرآن منطقه 2 که دومین دارالقرآن مرکزی تهران است به دست مادر شهیدان حشمتی در خیابان اقبال آشتیانی افتتاح شد.

حجت الاسلام امرودی در این مراسم ضمن تبریک به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) برای تاسیس چنین مرکزی اظهار داشت: این مرکز علاوه بر اینکه آموزش‌های قرآنی را به مردم خواهد داد محلی برای تربیت معلمان قرآنی است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد فعالیت‌های شهرداری تهران رویکردی دینی و قرآنی است، تصریح کرد: تهران باید شهری قرآنی باشد.

امرودی با اشاره به دارالقرآن مرکزی منطقه دو گفت: نخستین دارالقران در منطقه 17 به بهره برداری رسیده و این مرکز دومین دارالقرآن شهر تهران است.

وی افزود:  نقطه تمایز این مجموعه با مجموعه‌های دیگر در این است که این مرکز خانواده محور است و قرار است در تمام سطوح آموزش‌های قرآنی اعم از حفظ، تجوید، قرائت، تفسیر، مشاوره قرآنی و پژوهش قرآنی ارائه شود.

امرودی با بیان اینکه 374 خانه قرآن در سطح محلات تهران در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: فعالیت در این دارالقرآن‌ها موازی با فعالیت خانه‌های قرآن نیست و ما سعی در شناسایی مراکز، هیئت‌ها و موسسات برای گسترش فعالیت‌های قرآنی هستیم.

وی به برنامه‌های تابستان اشاره و اظهار کرد: در تابستان امسال 100 روز قرآنی و 30 نمایشگاه قرآنی در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه قرآن در تپه‌های عباس آباد برپا می شود.

** پرورش نیروهای انسانی در حوزه قرآن از اهداف ایجاد دارالقرآن است

حجت الاسلام کوششی دبیر شورای عالی قرآنی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: دارالقرآن مرکزی منطقه دو قرار است که فعالیت تمام مجموعه‌های قرآنی منطقه را با خود هماهنگ کرده و الگوسازی کند.

وی به 4 هدف ایجاد دارالقرآن مرکزی در منطقه دو اشاره و بیان کرد: پرورش نیروی انسانی در حوزه قرآن، آموزش به کودکان از دوره پیش دبستانی، آموزش‌های سبک زندگی در قالب کارگاه‌های آموزشی، آموزش‌های تخصصی و عمومی به تمامی اقشار جامعه از جمله فعالیت‌هایی است که در این مرکز دنبال خواهد شد.

کوششی از راه اندازی کتابخانه تخصصی قرآن در این مرکز خبر داد و گفت: به زودی این کتابخانه با کتاب‌هایی تخصصی در حوزه علوم قرآنی در دارالقرآن مرکزی منطقه دو ایجاد می شود.

** سال 95 تمامی مناطق شهر تهران دارای مجموعه شهربانو می شوند

روز گذشته مرکز فرهنگی_تفریحی شهربانو نیز در منطقه دو تهران با حضور حجت الاسلام امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان،‌ فهیمه فیروزفر رئیس ستاد توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، عابد ملکی شهردار منطقه دو و جمعی از مدیران شهری و بانوان منطقه افتتاح شد.

نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه مجموعه شهربانوی منطقه دو دوازدهمین مجموعه شهربانوی ساخته شده در شهرتهران است، گفت: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده قرار است که هر منطقه از شهر تهران دارای دو مجموعه شهربانو شوند این امر تا سال 97 محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 تمامی مناطق شهر تهران دارای حداقل یک مجموعه شهربانو خواهند بود، افزود: تا پایان امسال تعداد مجموعه‌های شهربانوی پایتخت به 18 عدد خواهد رسید.

مجموعه شهربانوی منطقه دو با هدف توانمند سازی و غنی سازی اوقات فراغت بانوان ساخته شده و فضایی امن، آرام و آزاد را برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تفریحی بانوان فراهم می‌کند.

در این ساختمان 6 طبقه تمام امکانات از قبیل آموزش‌های هنری، کارگاه‌های خیاطی، سالن بدنسازی، خانه اسباب بازی برای کودکان، مزون لباس، مرکز طراحی لباس‌های اسلامی و ایرانی، مشاوره های سلامت، زیبایی، روانشناسی در راستای تحکیم خانواده، امکان دسترسی به 4 هزار جلد کتاب در کتابخانه و 20 هزار جلد کتاب در کتابخانه مجازی فراهم شده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار