به همت جمعیت هم‌اندیشان استان البرز
همایش بزرگ گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با محور بررسی و تحلیل اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با همت جمعیت هم‌اندیشان استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 02 June 2016
به گزارش تابناک – البرز: در بخشی از این مراسم حسين عليمرداني دبير كل جمعيت هم انديشان استان البرز ضمن تشریح يكي از سخنراني‌هاي حضرت امام (ره) كه در سال 58 در شهر قم ايراد فرموده بودند، طی سخنانی اظهار داشت:‌ انقلاب اسلامی ثمره رشادت و ایستادگی‌ و مقاومت‌های ملتی است که طعم تلخ بیش از 2500 سال حکومت استبدادی و ستم‌شاهی را با پوست و استخوان خود چشیده بودند.
وی افزود: مبارزات بسیاری برای مقابله با استبداد در طول تاریخ ایران انجام شده، اما زمانی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرچم مبارزه را برافراشت، ملت ایران به دلیل اعتماد و ایمان قلبی به علمای دینی به صورت یکپارچه زیر این پرچم جمع شده و  2500 سال حکومت ستم‌شاهی را ریشه‌کن کردند.
دبیرکل جمعیت هم‌اندیشان استان البرز با بیان اینکه نقش امام خمینی (ره) محدود به مبارزه علیه حکومت طاغوت و پیروزی انقلاب نمی‌شود، گفت: امام راحل  الگو، پیر و مراد ملتی است که خود از چشمه جوشان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) سیراب شده بود.
علیمردانی افزود: در دوران مبارزات انقلابی، امام خمینی (ره) فرمودند که سربازان من در قنداق‌ها هستند و پس از پیروزی نیز تاکید فرمود که این انقلاب باید به جهان صادر شود.
وی بیان داشت: در آن دوران کمتر کسی بود که عمق فرمایشات امام راحل را درک کند، اما امروز شاهد هستیم که سربازان خمینی (ره) قدرتمندتر از سال‌های انقلاب در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های قیام ملت ایران در تلاش بوده و ملت‌های مظلوم در سراسر جهان از این انقلاب الگو گرفته‌اند.
دبیرکل جمعیت هم‌اندیشان استان البرز افزود: امروز که حدود 3 دهه از رحلت امام خمینی  گذشته، شاهد هستیم که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب از اندیشه‌های ناب ایشان سیراب می‌شوند.
علیمردانی یکی از مهمترین وظائف نسل اول انقلاب، احزاب، گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها را ترویج اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توصیف کرد.
در بخش دیگری از این مراسم، محمد جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز سخنانی اظهار داشت: آرمان‌های امام راحل در بحث حکومت برمقدمه سازی برای تشکیل حکومت امام عصر(عج) استوار است زیرا بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حکومتی مبتنی بر تفکر علوی و شیعی بنا نهاد که پایه آن بر اسلام ناب محمدی (ص ) قرار گرفته است .
وی اظهار کرد: امروز غربی ها به این نتیجه رسیده اند که با جمهوری اسلامی ایران می توان کنار آمد، زیرا این حکومت بر منطق و استدلال پایه گذاری شده است .
نماینده شهرستان‌های کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: شیعه برای هر موضوعی ادله صحیح دارد و اندیشه های امام براصول، عقلانیت و حاکمیت دینی تاکید دارد.
کولیوند افزود: ما باید قدردان ولایت فقیه را بدانیم ، زیرا امروز درایت و هوشمندی ولایت فقیه است که ملت ایران از توطئه های دشمن آگاه می شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اندیشه های والای امام خمینی (ره) باید در جامعه و برای نسل آینده ترویج و گسترش یابد و دراین زمینه باید بیشتر مطالعه کرد.
کولیوند گفت: تا روزی که حاکمیت اسلامی و ولایت فقیه در جامعه اسلامی وجود دارد ، هجمه های دشمنان اسلام استمرار دارد ،بنابراین باید در مسیر درست حرکت کنیم و از هجمه ها غفلت نشود.
این نماینده مجلس با اشاره به اعمال تحریم ها وتهدید ها در 35 سال گذشته علیه کشورمان اظهار کرد: در این مدت ملت ایران با تکیه بر منابع و توانایی های خود توانسته در مقابل تهدیدها و تحریم های استکباری ایستادگی کند و راه رشد و بالندگی را طی نماید.
وی افزود: امروز باید فرامین رهبری را گوش فرا دهیم و به آنها عمل کنیم و نباید از مسیر و حرکتی که رهبربرای ما تعیین کرد جدا شویم، هر کس از مسیر ولایت و رهبری جدا شد ، ضربه خورد.
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در دوران جنگ تحمیلی چرا جوانان ما به جبهه هارفتند و شهید شدند چون حضرت امام(ره) مسیر شهادت طلبی را در راه خدا عرضه کرد.
لازم به توضیح است، در این مراسم که به همت جمعیت هم‌اندیشان استان البرز برگزار شد، حجت‌الاسلام معيني سرپرست سازمان تبليغات اسلامي شهر كرج، محمدحسن شاپوري رئیس سازمان نظام پزشكي استان البرز، و چهره‌های سیاسی چون حسن نادري ومصطفي شيريني و خانم خدیجه گمنام حضور داشتند.
همچنین در اين مراسم از احزاب اصولگرا و اصلاح طلب دعوت شده بود که كه از جمله آن مي‌توان به شهراد دبير جمعيت ره پويان انقلاب اسلامي شاخه كرج و زالي دبير جامعه اسلامي مهندسين شاخه كرج و اميد فراغت دبير حزب مردم سالاري شاخه كرج و عارف طهان دبير جمعيت حكمت اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار