نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادبیکاران ایلام درآینده به یک ششم جمعیت این استان خواهدرسید.
کد خبر: ۲۳۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 02 June 2016

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادبیکاران ایلام درآینده به یک ششم جمعیت این استان خواهدرسید.

به گزارش تابناک ایلام؛سلام امینی روز پنج شنبه در جمع مدیران استان ایلام در استانداری اظهار کرد: آمار بیکاری در این استان بیش از آمار اعلامی از سوی منابع رسمی است اکنون 40 هزار بیکار در ایلام وجود دارد که با احتساب 46 هزار دانشجو استان که در آینده به جمعیت بیکاران اضافه می شود این آمار به یک ششم جمعیت استان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ایلام همواره جزو استان های آخر کشور در بسیاری از شاخص های مختلف است و مردم از نظر اشتغال، معیشت، اقتصاد، رفاه، درمان، اماکن ورزشی و فرهنگی و ... دچار نارسایی هستند.

وی افزود: همین مسائل موجب شده که این استان از نظر خودکشی به عنوان یک آسیب اجتماعی مقام اول نه تنها در کشور بلکه در جهان را دارا باشد.

وی توضیح داد: وضعیت معیشتی مردم ضعیف است و اصل 44 در این استان جوابگو نیست به همین دلیل باید به دنبال راه حل و چاره دیگر برای کمک به رفع مشکلات مردم باشیم.

امینی گفت: برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی که روز به روز در حال گسترش است نیاز به یک تحرک و برنامه فرهنگی جدی هستیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار کرد: اکنون سن ازدواج در ایلام بالا رفته، آمار طلاق سیر صعودی دارد و آمار ازدواج و تولد در ایلام رو به کاهش است.

وی ابراز امیدواری کرد که برکت اجرایی شدن طرح های بنیاد برکت شامل حال مردم استان شود و در بهبود وضعیت استان از جهات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... موثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار