عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: پخت نان به‌صورت سنتی، کیفیت نان تولیدی را کاهش و دور ریز آن را افزایش داده است.
کد خبر: ۲۳۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 01 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، محسن شرکا با بيان اين مطلب، اظهار كرد: با اینکه یک‌سری اقدامات در حوزه تولید فناورانه نان شده بود اما دوباره به‌علت فرهنگ مردم و ترجیح آن‌ها این حوزه به‌سمت پخت به صورت سنتی رفته و هم‌اکنون از تنورهای حرارت مستقیم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه گندم تولید شده انواع مختلفی دارد، تأکید کرد: هر یک از انواع گندم برای یک نوع محصول مناسب است در نظر بگیرید که برخی از انواع گندم‌ها برای نان، برخی برای شیرینی و برخی دیگر برای مصارفی مانند کلوچه و دیگر مواردی از این دست مناسب هستند اما این واریاته‌ها در تولید نان در نظر گرفته نشده و از هر آردی برای هر مصرفی استفاده می‌شود.

عضو کارگروه آرد و نان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مناسبی که درحوزه افزودنی‌ها به آرد و تولید نان انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به کیفیت مطلوب نان ماشین آلات بسیار خوبی تولید شده که در واقع جهشی در این حوزه محسوب می‌شد اما حالا مجدداً شاهد این هستیم که نان به‌صورت سنتی به مردم ارائه می‌شود.

شرکا افزود: این اقدام آسیب‌های زیادی به‌همراه دارد که یکی از آن‌ها ایجاد آلودگی بیشتر در نان‌های مصرفی است که سبب افزایش مشکلات تغذیه‌ای می‌شود. همچنین آموزش یکی از اصول بسیار مهم است که می‌تواند در حوزه افزایش کیفیت آرد و نان مؤثر واقع شود.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار