همدان در بین 12 استان هم‌ردیف در حوزه قاچاق کالا رتبه برتر را داشته چرا که کنترل جدی بر این موضوع وجود دارد به‌طوریکه از ابتدای سال تا کنون 28 باند قاچاق کالا منهدم شده و 3 مانور و 2 طرح منطقه‌ای و استانی در این موضوع برگزار کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۳۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 31 May 2016
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ابتدای سال تا کنون 600 کیلوگرم موادمخدر در استان همدان کشف شده است.

به گزارش ایسنا، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب سه‌شنبه 11 خرداد در جمع خبرنگاران، به بیان گزارشی درخصوص عملکرد نیروی انتظامی استان همدان پرداخت و اظهار کرد: نیروی انتظامی استان همدان در موضوعات مختلفی بر مبنای سه راهبرد محوری راهبرد کاهش و پیشگیری از جرائم به‌ویژه سرقت‌ها، ارتقاء فرهنگ شدآمدی(جلوگیری و کاهش تصادف استان) و خدمت و پاسخگویی به مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی خدمت می‌کند.

وی افزود: در حدود 70 روزی که از سال جدید گذشته اقدامات متعددی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به اقدامات پیشگیرانه و کاهنده از قبیل کشف پیش‌دستانه و حرفه‌ای در حوزه جرائم اشاره کرد که منجر به کاهش 30 درصدی جرائم به ویژه سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا، استان میانی هستیم و حساسیت استان‌های مرزی را نداریم، تصریح کرد: همدان در بین 12 استان هم‌ردیف در حوزه قاچاق کالا رتبه برتر را داشته چرا که کنترل جدی بر این موضوع وجود دارد به‌طوریکه از ابتدای سال تا کنون 28 باند قاچاق کالا منهدم شده و 3 مانور و 2 طرح منطقه‌ای و استانی در این موضوع برگزار کرده‌ایم. 

افزایش 11 درصدی مطالبات مردمی از فوریت‌های پلیس

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به افزایش 11 درصدی مطالبات مردمی از فوریت‌های پلیس عنوان کرد: از ابتدای امسال‌ 94 هزار و 440 تماس با مرکز فوریت‌های پلیس برقرار شده که 60 درصد این تماس‌ها درخواست راهنمایی و مشاوره از پلیس بوده است.

وی ادامه داد: میانگین عملکرد پلیس استان در شرایط حضور در صحنه، 5 تا 12 دقیقه بوده و نقاط دورتر با هماهنگی با کلانتری منطقه تحت پوشش داده‌ایم.

کشف 600 کیلوگرم موادمخدر از ابتدای امسال تا کنون

مهدیان‌نسب از کشف 600 کیلوگرم موادمخدر طی سال‌جاری خبر داد و تشریح کرد: طی انجام 45 عملیات پلیسی برای پاکسازی نقاط آلوده حجمی، 18 باند خرده فروش 1800 قاچاقچی و معتاد متجاهر در راستای مقابله با پدیده شوم موادمخدر دستگیر شده است.

وی از اجرای طرح برخورد با معتادان متجاهر و افراد سارق سخن گفت و تصریح کرد: استان همدان در موضوع اعتیاد با روند کاهشی روبروست و در حال حاضر جزء 17 استان اول در این موضوع نیستیم و این نشان از عملکرد مثبت شورای هماهنگی، کمیته بهداشت، ناجا و دیگر دستگاه‌های مرتبط دارد.

وی با بیان اینکه در پلیس راهور رتبه برتر کشور هستیم؛ گفت: در حوزه پلیس راهور، 8 درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم و تعداد کشته‌شدگان تصادفات، از 13 نفر به 11 نفر رسیده و باید تلاش کنیم به سقف مورد نظر ناجا که 15 درصد کاهش عنوان شده برسیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: 345 دستگاه خودروی مزاحم از ابتدای سال توقیف شده و با اعمال نظارت قوی بر بلوار ارم و تفرجگاه‌ها 52 خودروی صرفاً مزاحم که با ویراژ دادن و حرکات نمایشی اسباب زحمت شهروندان بوده‌اند را توقیف کردیم که این روند نظارت و کنترل در فصل تابستان قوی‌تر از قبل ادامه خواهد یافت همچنین هماهنگی‌هایی با شهرداری در جهت کنترل سرعت خودروها با نصب کاهنده‌های سرعت و دوربین‌های کنترل سرعت صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از تصادفات برون‌شهری استان به علت واژگونی خودروها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از آنجا که اغلب معابر استانی آزادراه هستند، بخشی از تصادفات به علت واژگونی اتفاق می‌افتد و تعداد افراد فوت شده در این سوانح، 62 نفر بوده است.

طرح ارتقاء امنیت اخلاقی در کوهستان الوند اجرا می‌شود

فرمانده انتظامی استان همدان همچنین با تأکید بر اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی در جهت حفظ ارزش‌ها و عفت عمومی جامعه گفت: طرح مذکور برای کنترل و نظارت بر مسائل اجتماعی در تفرجگاه‌ها به ویژه کوهستان الوند و محدوده گنجنامه اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه معاونت اجتماعی ناجا عنوان کرد: مشاوره رایگان در معاونت اجتماعی ناجا از جمله اقدامات این حوزه است که از هر 100 پرونده مشاوره و مددکاری، 84 پرونده منتج به سازش و صلح شده است.

مهدیان‌نسب با اشاره به کشف 100 درصدی جرائم خشن در استان، گریزی به جرائم فضای مجازی و سایبری زد و اظهار کرد: 1700 سایت مجرمانه در این ارتباط، کنترل و 18 مجرم دستگیر و به محاکم قضایی تحویل شدند.

اجرای طرح امنیتی، انتظامی و ترافیکی در روز ارتحال امام خمینی (ره)

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به برنامه‌های دستگاه انتظامی استان در روز ارتحال امام خمینی (ره) برای زائران مرقد مطهر ایشان تصریح کرد: طرح امنیتی، انتظامی و ترافیکی در روز ارتحال امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: استان همدان در رعایت حرمت ماه مبارک رمضان در زمره استان‌های برتر کشور است و برای حفظ و افزایش حرمت روزه‌داران در این ماه بر‌نامه‌هایی نیز دیده شده از جمله اینکه برنامه نظم ترافیکی در وقت اذان مغرب برای روانسازی ترافیک و سهولت تردد روزه‌داران تهیه شده است.

وی از فعال شدن گشت‌های ویژه کنترل و نظارت بر روزه‌خواری در ماه رمضان در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی، روزه‌خواری در ملأعام جرم بوده و مجازات آن 74 ضربه شلاق و حبس از 10 روز تا دو ماه است بنابراین برای کنترل و نظارت بر این موضوع در ایام ماه مبارک رمضان گشت‌های ویژه روزه‌خواری را فعال می‌کنیم چرا که حتی برای افرادی که مسافر هستند و یا معاذیری برای روزه‌داری دارند، تدابیری از جمله بازگشایی رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در فضای پوشیده و سرو غذاهای بی‌بود و سرد دیده شده است، در نتیجه هیچ اغماضی با روزه‌خواری در ملأعام نخواهیم داشت.

مهدیان‌نسب به طرح‌های ناجا در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: تأمین امنیت پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها در طول تابستان و طرح امنیتی شب‌های قدر از جمله طرح‌های موردنظر در ماه مبارک رمضان است که در جهت افزایش رفاه و امنیت هم استانی‌ها اجرا خواهد شد. 

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است، گفت: رعایت حجاب در داخل خودروها حسب اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه درون‌سازمانی ما از جمله موضوعاتی است که مدنظر ناجا قرار دارد.

وی همچنین اظهار کرد: 8 ایستگاه پلیس فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب دایر خواهد شد که از همکاری حوزه علمیه خواهران، متولیان فرهنگی و پلیس افتخاری نیز در این موضوع به ویژه در تذکر لسانی به افراد بهره‌مند خواهیم بود.

مهدیان‌نسب با اشاره به دیگر شئونات اجتماعی در حفظ ارزش‌ها و اخلاقیات یادآور شد: دشمن با ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی درصدد هجمه به فرهنگ و اصالت مذهبی کشور ماست و ما راه‌های متعددی را در خنثی کردن این هجمه‌ها مدنظر داریم که  برپایی نمایشگاه «جنگ نرم» یکی از این راهکارهاست.

وی افزود: این نمایشگاه در فصل تابستان در یادمان عین‌القضات شهر همدان راه‌اندازی می‌شود و مسائل متعددی از جمله حجاب و عفاف را مدنظر خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار