سیدمحمد پوروخشوری، با بیان اینکه رانندگان اتوبوس اجازه تغییر مسیر از مسیر اصلی را به صورت خودسرانه ندارند، اظهار کرد: تمامی مسیرها برای رانندگان تعریف شده و باید طبق قانون از مسیر اصلی حرکت کرده و در کورس‌های تعیین شده توقف کنند.
کد خبر: ۲۳۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 31 May 2016
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی همدان و حومه تغییر مسیر رانندگان اتوبوس را از مسیر تعریف شده تخلف خواند و از نظارت بر اتوبوس‌ها با سیستم جی‌پی‌اس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد پوروخشوری، با بیان اینکه رانندگان اتوبوس اجازه تغییر مسیر از مسیر اصلی را به صورت خودسرانه ندارند، اظهار کرد: تمامی مسیرها برای رانندگان تعریف شده و باید طبق قانون از مسیر اصلی حرکت کرده و در کورس‌های تعیین شده توقف کنند.

وی ادامه داد: در برخی موارد احتمال بازسازی و تاسیسات خیابان‌ها وجود دارد که از قبل به آنها اطلاع داده می‌شود تا مسیر خود را به صورت موقت تغییر دهند که این امر نیز با هماهنگی اتوبوسرانی صورت می‌گیرد و هرگونه تغییر مسیر بدون هماهنگی با اتوبوسرانی تخلف است.

پوروخشوری ادامه داد: اگر راننده‌ای مسیر حرکت را خودسرانه تغییر دهد و در این مسیر حادثه‌ای رخ دهد، مسئولیت امور بیمه مسافران را باید بر عهده گیرد.

وی تاکید کرد: در صورتی‌که شهروندان با تخلف رانندگان شرکت اتوبوسرانی  مواجه شوند می‌توانند از طریق کد سه رقمی موضوع را به واحد بازرسی شرکت اتوبوسرانی اطلاع دهند تا موضوع پیگیری شود.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند شکایات، پیشنهادات و انتقادات خود را به صورت کتبی و شفاهی اعلام کنند تا موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی همدان تو حومه صریح کرد: در حال حاضر 37 خط در همدان وجود دارد که 200 دستگاه اتوبوس در این خطوط فعالیت می‌کنند.

وی گفت: 50 درصد اتوبوس‌ها به بخش خصوصی واگذار شده همچنین 50 درصد باقیمانده مربوط به بخش دولتی است که به طور معمول اتوبوس‌های بخش دولتی به طور ثابت در یک خط مشخص فعالیت می‌کنند.

پوروخشوری خاطرنشان کرد: خطوط تعریف شده برای اتوبوس‌های مربوط به بخش خصوصی هر دو ماه یک‌بار تغییر می‌کند تا شرایط فعالیت برای تمامی رانندگان یکسان شود.

وی به سیستم جی‌پی‌اس موجود در داخل اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: این سیستم مانیتورینگ بوده و از این طریق توسط مجموعه اتوبوسرانی مورد نظارت قرار می‌گیرند تا به موقع حرکت کرده و به این ترتیب رضایتمندی شهروندان ارتقاء می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار