رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور ابراز امیدواری کرد:رکابزنان ایرانی در مجموع سه سهمیه مستقیم برای المپیک 2015 برزیل را کسب کنند.
کد خبر: ۲۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 17 April 2015
رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور ابراز امیدواری کرد:رکابزنان ایرانی در مجموع سه سهمیه مستقیم برای المپیک 2015 برزیل را کسب کنند.

به گزارش ایرنا ؛خسرو قمری در مجمع سالیانه هیات دوچرخه سواری استان همدان اظهار کرد: دوچرخه سواری پس از فدراسیون بوکس توانست یک سهمیه مستقیم برای حضور در مسابقات المپیک کسب کند که امیدواریم تا پایان مهرماه امسال با کسب دو سهمیه دیگر بتوانیم با سه سهمیه در المپیک حضور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کسب حداکثر سهمیه المپیک 2016 مهمترین هدف ما در سال جاری است و انتظار داریم با تلاش مربیان و ملی پوشان به این هدف به خوبی دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوچرخه سواری ایران در بین فدراسیون های آسیا رتبه اول را داشته است اظهار داشت: در رنکینگ انفرادی مسابقات آسیایی نفرات اول تا سوم و هفتم رده بندی به فدراسیون دوچرخه سواری ایران اختصاص دارد که نتیجه تلاش رکابزنان در تمامی استان های کشور است.

قمری یادآور شد: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، دوچرخه سواران ایرانی توانستند در مسابقات آسیایی اینچئون سه مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز کسب کنند و در مسابقات سال گذشته قهرمانی آسیا در تایلند نیز با وجود کمترین نفرات موفق به کسب 9 مدال رنگارنگ شدیم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری تامین منابع مالی را از عمده ترین نیازهای ورزش دانست و افزود: ما در سال های گذشته برای تهیه وسایل و تجهیزات جهت اعزام ورزشکاران به مسابقات هزینه های سنگینی را متحمل شدیم به طوریکه برای خریداری هر دوچرخه پیست 490 میلیون ریال هزینه کردیم.

وی افزود: منابع مالی فدراسیون دوچرخه سواری نسبت به 10 سال قبل به کمتر از یک پانزدهم رسیده و با وجود کمترین منابع توانستیم عناوین خوبی در مسابقات مختلف کسب کنیم و عملکرد رضایت بخشی داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: هیات دوچرخه سواری استان همدان توانست بخشی از مشکلات مالی را برطرف کند و با وجود این مشکلات عملکرد قابل قبولی را داشته باشد.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری خاطرنشان کرد: اختصاص کمترین منابع مالی به هیات ها باعث شرمندگی است به طوریکه ما در سال گذشته تنها موفق به اختصاص یک میلیون تومان به هیات دوچرخه سواری استان همدان شدیم و هزینه ها با حمایت ورزش و جوانان و ریاست هیات دوچرخه سواری استان تامین شده است.

وی ضمن ابراز رضایتمندی از حمایت اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه های اجرایی همدان از دوچرخه سواری این استان گفت: در تعداد زیادی از استان ها شاهد چنین حمایتی نیستیم اما در همدان تعامل خوبی بین هیات دوچرخه سواری با اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه ها ایجاد شده است.

***اعتبارات مالی دستگاه ورزش استان در سال گذشته کمتر از یک میلیارد بود

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: اعتبارات جذب شده دستگاه ورزش این استان طی سال گذشته کمتر از 10 میلیارد ریال بود.

سیدعبدی افتخاری اظهار کرد: مجموع اعتبارات ورزش استان در سال گذشته به یک میلیارد تومان هم نرسید و با بحران مالی روبه رو بودیم و با این وجود هیات های ورزشی ما فعالیت خود را ادامه دادند و موفقیت های خوبی در رشته های مختلفی نیز توسط ورزشکاران همدانی کسب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دوچرخه سواری همدان در سال های گذشته روند رو به رشدی داشته است اظهار داشت: با وجود مشکلات و چالش های مالی در حوزه ورزش، هیئت دوچرخه سواری همدان در سال گذشته عملکرد رضایت بخشی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان تصریح کرد: ورزش و جوانان استان همدان از سال 89 تا 92 در بین کشورهای غربی اولین استان و در کشور جزو پنج استان برتر بوده است.

وی با بیان اینکه همدان استعدادهای خوبی در رشته های مختلف دارد خاطرنشان کرد: انتظار داریم که با حمایت فدراسیون ها بتوانیم رشته های ورزشی را در استان تقویت کنیم و میزبان مسابقات و برنامه های ملی در این رشته ها باشیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته 20 رویداد مهم بین المللی از جمله سنگ نوردی و کوهنوردی در استان داشتیم و امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد و در رشته دوچرخه سواری نیز شاهد برگزاری چند رویداد مهم در سطح ملی باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر جذب اسپانسر برای حمایت رشته های ورزشی اظهار داشت: ما در صورت پیگیری هیات ها برای جذب اسپانسر، حمایت های لازم را در این راستا انجام خواهیم داد.

معاون توسعه ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست گفت: برگزاری مجامع سالیانه رشته های ورزشی حلقه گمشده ای است که در برخی رشته ها مورد کم لطفی قرار گرفته است.

رسول منعم افزود: برگزاری مجمع از مفاد اساسنامه هیات های ورزشی است و هر سال حداقل یک بار باید برگزار شود که در برخی از موارد شاهد کوتاهی در برخی رشته ها هستیم.

وی با بیان اینکه دوچرخه سواری در سال های گذشته توفیقات خوبی داشته است یادآور شد: دوچرخه سواری در همدان از رشد خوبی برخوردار بوده و مسابقات، همایش ها و برنامه ها با نظم خوبی برگزار شده است.

همدان هم اکنون دارای 500 دوچرخه سوار فعال در بخش های حرفه ای، قهرمانی و همگانی است.

 

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار