مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه تب برفکی بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، افزود: بنابراین این اطمینان خاطر وجود دارد که با مصرف گوشت و لبنیات دام آلوده هیچ آسیبی به انسان نمی‌رسد.
کد خبر: ۲۳۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 29 May 2016
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تب برفکی در استان همدان کنترل شده است.

دکتر "محمودرضا رسولی" در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یک کانون فعال تب برفکی در استان همدان و در شهرستان اسدآباد وجود داشته است، تاکید کرد: درحال حاضر این بیماری در وضعیت کنترل شده قرار دارد.

وی افزود: از اواسط بهمن‌ماه سال گذشته واکسیناسیون دام‌ها را آغاز کردیم اما از 25 اردیبهشت امسال واکسیناسیون به صورت فراگیر انجام شد و تا قطع کامل این بیماری ادامه دارد.

رسولی اظهار کرد: کلیه دام‌های سبک و سنگین را واکسینه کرده‌ایم و هزینه واکسیناسیون دام‌های سبک را دامپزشکی استان تقبل کرده است.

مهمترین عوامل مقابله با تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه مهمترین اقدام برای مقابله با تب برفکی ممانعت از نقل و انتقال دام است، تصریح کرد: دامداران باید با اکیپ واکسیناسیون همکاری کنند تا حداکثر دام‌ها را بتوانیم پوشش دهیم چرا که عدم همکاری و ممانعت از واکسینه شدن منجر به آلوده شدن سایر دام‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: واردکننده واکسن به منظور مقابله با تب برفکی در دام‌های سنگین بر عهده بخش خصوصی است بنابراین هزینه آن را باید خود دامداران پرداخت کنند.

رسولی یادآور شد: هزینه واکسیناسون دام‌ها که بر عهده خود دامداران است، به ازای هر دام سه هزار تومان بوده که برای حفظ بقاء و سلامتی دام مبلغ ناچیزی است.

تب برفکی یک بیماری خسارت‌زا است

وی با بیان اینکه تب برفکی یک بیماری خسارت‌زا است، تاکید کرد: در صورت واکسینه نشدن و عدم کنترل منجر به از بین رفتن دام می‌شود.

وی از کنترل دقیق و دائمی دام‌ها و تب برفکی در آنها خبر داد و عنوان کرد: واکسیناسیون دام‌ها را تا مرحله خاموش شدن این بیماری ادامه خواهیم داد.

تب برفکی بیماری مشترک انسان و دام نیست

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه تب برفکی بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، افزود: بنابراین این اطمینان خاطر وجود دارد که با مصرف گوشت و لبنیات دام آلوده هیچ آسیبی به انسان نمی‌رسد.
برچسب ها: تب برفکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار