قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور:
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اعلام کرد: افزون بر 75 درصد کشف مواد مخدر در شرق کشور اتفاف می افتد.
کد خبر: ۲۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 16 April 2015
به گزارش تابناک یزد،علیرضا جزینی در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: بر این اساس شرق کشور در زمینه مقابله با مواد مخدر در اولویت مسوولان است.

وی ادامه داد: در سالجاری 23 تن موادمخدر در مناطق کشور کشف شده که حدود دو تن آن در استان یزد کشف و ضبط شده است.

این مسوول، میزان کشفیات پارسال را 555 تن موادمخدر ذکر کرد که سهم یزد 22 تن و در مجموع رتبه هشتم کشور را بخود اختصاص داده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پارسال پنج هزار و 200 خرده فروش در سطح کشور دستگیر شدند که 930 نفر از آنها معتاد بودند و تحویل مقامات قضایی و کمپ ها شدند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه افزایش مصرف موادمخدر و جوان گزینی اعتیاد نگرانی بزرگی محسوب می شود و برای مقابله با آن به یک عزم جدی نیاز داریم.

این مسوول اظهار داشت: همه افراد و خانواده ها و همچنین دستگاه های مختلف اجرایی در رابطه با برخورد این معضل و پیشگیری از آن باید فعالانه وارد عرصه شوند.

جزینی خاطرنشان کرد: در این راستا خوشبختانه ستاد مبارزه با موادمخدر در سطح مناطق مختلف کشور با همکاری سازمان های مردم نهاد برنامه های خوبی را پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد: باید عموم مردم و خانواده ها را با انجام کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی با اثرات و معضلات گسترده آثار سوء استعمال مواد مخدر بیش از گذشته آشنا کرد.

قائم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، به نقش خیرین در این خصوص اشاره و اظهار کرد: خیران نقش مهمی بویژه در حوزه درمان معتادان ایفا کردند و معتادان بسیاری زیر پوشش حمایت های مالی آنها توانستند اعتیاد خود را ترک کنند.

جزینی، به فعالیت 41 سمن درحوزه پیشگیری، 14 سمن در حوزه درمان و چهار سمن در حوزه کاهش آسیب های اعتیاد در استان یزد خبر داد و گفت: سمن ها در مجموع توانسته اند در زمینه مقابله با اعتیاد نقش موثری را ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش یزد در زمینه ترک اعتیاد در کشور اشاره و آن را پیشتاز ذکر کرد و افزود: برای نخستین بار در این استان یک مرکز برای ترک اعتیاد توسط خیری وقف شد که این مرکز امکان پوشش 500 نفر را دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: از مهمترین عوامل مصرف موادمخدر یا بازگشت بهبود یافتگان به سمت اعتیاد بیکاری است و لذا باید برای اشتغالزایی نسل جوان جدی اقدام کرد.

استان یک میلیون و 50 هزار نفری یزد در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار